فیلم‌های تلویزیون در آخرین هفته مرداد/پخش «دکتر استرنج لاو» کوبریک

دسته ها: اخبار فرهنگی و هنری اخبار

فیلم‌های تلویزیون در آخرین هفته مرداد/پخش «دکتر استرنج لاو» کوبریک

فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی و انیمیشن «دکتر استرنج لاو»، «عملیات آژاکس»، «تا آمدن احمد»، «پرواز ۹۵۶»، «ترافیک»، «کلاف»، «شب واقعه»، «هوای ناپایدار»، «برف‌شکن»، «بالاترین پیشنهاد»، «پیتر بل ۲»، «سفر زمان»، «فرزندان»، «آشیانه‌ای در باد»، «بچه نشو»، «لک ‌لک‌ها»، «ماداگاسکار ۲» و «ماداگاسکار۳» «قول»، «کیمیا»، «امکان مینا»، «هتل بزرگ بوداپست»، «برو راهتو برو»، «تشنه سرعت»، «قاتل جزیره» «کودک و فرشته»، «لبه تاریکی» و «آخرین فرمانروا» روزهای پنج‌شنبه و جمعه (۲۶ و ۲۷ مرداد ماه) از شبکه‌های سیما روی آنتن می‌روند.

شبکه یک سیما

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سیما، فیلم سینمایی «دکتر استرنج لاو» به کارگردانی استنلی کوبریک، پنج‌شنبه، ۲۶ مرداد ماه ساعت ۲۳ از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

در خلاصه داستان فیلم با بازی پیتر سلرز و جرج سی.اسکات خواهید دید: جک ریپر، ژنرال روان‌پریش ارتش و رییس یک پایگاه هوایی در آمریکاست که در اقدامی خودسرانه، تهاجمی هسته‌ای علیه شوروی به راه می‌اندازد و رئیس‌جمهور و سیاستمداران آمریکا پس از آگاهی از این عمل با تجمع در اتاق فرماندهی جنگ ایالات متحده به دنبال راهی برای توقف این حملات می‌گردند.

*************************************

فیلم تلویزیونی «عملیات آژاکس» به کارگردانی محمدرضا ورزی، جمعه ۲۷ مرداد ماه ساعت ۱۶ از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: عملیات آژاکس که توسط آمریکا و انگلیس طراحی شده بود برای بازگرداندن دوباره محمدرضاشاه پهلوی در ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ ترتیب داده شد. در این فیلم حال و هوای آن روزها و حوادث مهم آن به تصویر کشیده می‌شود.

در این فیلم تلویزیونی، حسین نورعلی، سعید نیکپور و امیریل ارجمند هنرنمایی کرده‌اند.

****************************** *******

شبکه دو سیما

فیلم تلویزیونی «تا آمدن احمد» به کارگردانی صادق صادق دقیقی، پنج‌شنبه ۲۶ مرداد ماه ساعت ۲۳ از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

در این فیلم با بازی افسر اسدی و مهدی فقیه خواهید دید: احمد پسر خانواده، از نیروهای جمعیت حلال احمر است که شهید می‌شود اما خانواده او فکر می‌کنند که هنوز زنده است و دنبال او می‌گردند. در این بین روزی یک جوان مجروح جنگی به روستای محل زندگی خانواده احمد آورده شده و چنین شایعه می‌شود که این جوان از سرنوشت احمد باخبر است….

****************************** *******

شبکه سه سیما

فیلم تلویزیونی «پرواز ۹۵۶» به کارگردانی شهرام ابراهیمی، پنج‌شنبه ۲۶ مردادماه ساعت ۱۰ از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

این فیلم برگرفته از سرگذشت مهندسانی است که در یک سانحه هوایی و در یک ماموریت کاری در سال ۱۳۸۰ جان خود را از دست داده‌اند.

سعید احمدی، حسن اسدی و محمود پاک‌نیت بازیگران این فیلم هستند.

****************************** *******

فیلم سینمایی «ترافیک» به کارگردانی راجیش پیلای، پنج‌شنبه ۲۶ مردادماه ساعت ۱۶ از شبکه سه سیما پخش خواهد شد.

در این فیلم با بازی جیمی شرگیل و مانجوی باجپایی خواهیم دید: در ترافیک یک روز عادی در یکی از شهرهای هند تصادف وحشتناکی رخ می‌دهد و پسر جوانی که در شرف ازدواج است دچار مرگ مغزی می‌شود. از طرفی دختر یکی از بازیگران معروف کشور به پیوند قلب احتیاج دارد و در آستانه‌ی مرگ است. والدین دختر در حالت استیصال با اصرار و التماس‌های بسیار موفق می‌شوند تا والدین پسر را راضی کنند که قلب پسرشان را به دختر بچه اهدا کنند.

****************************** *******

فیلم سینمایی «کلاف» به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی، پنج‌شنبه ۲۶ مردادماه ساعت ۲۴ از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

در خلاصه فیلم آمده است: جوانی به‌نام فریبرز که عاشق ورزش بوکس است و دچار مشکلات مالی است و از طرفی قصد دارد با دختر مورد علاقه‌اش مهتاب ازدواج کند و با هم از ایران بروند. مهتاب در یک شرکت کلاهبرداری پولشویی کار می‌کند او به همراه نادر و فریبا، مبالغ کلان اشخاص پولدار را در قالب شرکت‌های واردات و صادرات از ایران خارج می‌کنند. مهتاب و بهروز تصمیم گرفته‌اند نادر و فریبا را دور بزنند و این بار پول‌های مشتری را بربایند….

لیلا اوتادی، کیکاووس یاکیده و علی انصاری در این فیلم هنرنمایی کرده‌اند.

****************************** *******

فیلم تلویزیونی «شب واقعه» به کارگردانی حسین قاسمی جامی، جمعه ۲۷ مرداد ماه ساعت ۱۰ به روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: یکی از تکاورهای نیروی دریایی بعد از رویارویی با یک ناو آمریکایی که ناوچه روشن را غرق کرده، دو روز روی آب شناور می‌ماند و فرصتی است که گذشته خود را مرور کند. در پایان با یک رویارویی دوباره تصمیم به مقابله با ناو آمریکایی می‌گیرد….

در این فیلم تلویزیونی حمید فرخ نژاد، لادن مستوفی و حبیب دهقان نقش‌آفرینی کرده‌اند.

*************************************

فیلم سینمایی «هوای ناپایدار» به کارگردانی Marco Pontecorvo، جمعه ۲۷ مرداد ماه ساعت ۱۹ از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

در این فیلم با بازی لوکا زینگارتی و پاس کوآل‌پترولو خواهید دید: جاکومو و آرماننو دو دوست قدیمی که در کارگاه مبل‌سازی مشغول به کار هستند. آنها وضع مالی خوبی ندارند و بابت کارگاه بدهی زیادی دارند. تا اینکه یک روز جاکومو در زمین کارگاه متوجه فوران نفت می‌شود. جاکومو تصمیم می‌گیرد کارگاه را رها کرده تا بتواند از پول نفت به ثروت برسد. او مهندس ایتالیایی را به نام لومبللی استخدام می‌کند تا نفت را مورد آزمایش قرار دهد و نتیجه سود دهی را به آنها بگوید. در این راه جاکومو با مخالفت‌های بسیاری مواجه می‌گردد.

*************************************

شبکه چهار سیما

فیلم سینمایی «برف‌شکن» به کارگردانی بانگ جوون‌هوی، پنج‌شنبه ۲۶ مرداد ماه ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه چهار سیما روی آنتن می‌رود.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: کره‌ی زمین به‌دلیل یک آزمایش ناموفق به سرزمین یخ‌زده و غیرقابل سکونتی تبدیل شده که هیچ جنبنده‌ای در آن دیده نمی‌شود. در میان این برف و یخِ بی‌انتها، قطاری به‌سرعت در حرکت است و این حرکتِ به دورِ کره‌ی زمین، از زمان یخ‌زدن زمین، سال‌هاست که ادامه دارد. در این قطار، مردمی زندگی می‌کنند که تنها انسان‌های باقیمانده هستند. آن‌ها از زمان یخ‌زدنِ زمین، سوار قطار شده‌اند و همچنان هم در آن ساکنند….

در این فیلم سینمایی کریس اونز، کان هوسون و اد هریس نقش‌آفرینی کرده‌اند.

****************************** *******

فیلم سینمایی «بالاترین پیشنهاد» به کارگردانی گیوسپ تورناتوره، جمعه ۲۷ مرداد ماه ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه چهار روی آنتن می‌رود.

در خلاصه داستان فیلم با بازی جیم استراگس و جوفری راشو آمده است: یک دلال بزرگ آثار هنری کلکسیون ارزشمندی را دور از چشم دیگران برای خود فراهم کرده است. او طی سال‌ها با کارشناسی‌های دروغین آثار هنری با ارزش دیگران را با کمترین قیمت خریداری کرده است. در این راه چند نفر از دوستانش نیز او را یاری کرده‌اند اما او سر آنها را نیز کلاه گذاشته است. تا اینکه پس از مدتی زن جوانی وارد زندگی او شده و آنها به یکدیگر علاقمند می‌شوند. ناگهان در یکی از روزها متوجه می‌شود تمام آثاری که طی سال‌ها جمع‌آوری کرده همگی ناپدید شده‌اند و خبری هم از دختر نیست….

****************************** *******

شبکه پنج سیما

فیلم سینمایی «پیتر بل ۲» به کارگردانی ماریا پیترز، پنج‌شنبه ۲۶ مرداد ماه ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه پنج سیما پخش می‌شود.

در این فیلم با بازی کوئنتین شرام و فرنچ دی گروت خواهیم دید: یک سرقت از خانه ژوزف انجام می‌شود و او دوباره تقصیر را به گردن پیتر می‌اندازد و پیتر به زندان می‌افتد؛ اما در زندان طی حوادثی معلوم می‌شود سرقت مذکور توسط یک فرد سابقه‌دار انجام گرفته و پاسلو رئیس زندان قصد دارد پیتر را آزاد کند که می‌فهمد پیتر قبلاً خودش فرارکرده است….

****************************** *******

فیلم تلویزیونی «سفر زمان» به کارگردانی «امیر شهاب رضویان»، جمعه ۲۷ مردادماه ساعت ۱۰:۴۵ از شبکه پنج پخش می‌شود.

در خلاصه داستان آمده است: امیر از اینکه پدرش مجبور است برای آقای فراست کار کند ناراحت است. پدر امیر در کار انیمیشن‌سازی است و یک عروسک‌ساز حرفه‌ای است ولی آقای فراست با پدرش بد اخلاق است و احترام او را نگه نمی‌دارد. پدربزرگ امیر در کار خیمه‌شب‌بازی است و در کارش استاد است او یک چراغ جادو به امیر هدیه می‌دهد که غولک از آن بیرون می‌آید و امیر را برای دیدن آینده‌اش به زمان آینده می‌برد….

خسرو احمدی، رضا بهبودی و محمد مین باشی بازیگران این فیلم هستند.

****************************** *******

شبکه شما

فیلم تلویزیونی «فرزندان» به کارگردانی یاسر طالبی، پنج‌شنبه ۲۶ مرداد ماه ساعت ۲۴ از شبکه شما پخش خواهد شد.

در این فیلم با بازی حسن رستمانی و مهرتاش سعیدی خواهید دید: زندگی بی‌دغدغه یعقوب و همسرش که با گرمای عشق یکدیگر به آرامش رسیده است با بی‌خبری از تنها پسرشان فرخ، که برای ادامه تحصیل به خارج از کشور مهاجرت کرده است، دگرگون می‌شود. یعقوب در پی یافتن نشانی از پسرش سفری اودیسه‌وار را تجربه می‌کند….

****************************** *******

فیلم تلویزیونی «آشیانه‌ای در باد» به کارگردانی اصغر نعیمی، جمعه ۲۷ مردادماه ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه شما پخش خواهد شد.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: حمید مرد جوانی‌است که رییس یک شرکت و بسیار بلندپرواز است. وی به‌علت بدهی مالی و ورشکستگی به پول‌های بهره‌ای رو می‌آورد و روز به روز وضعیت مالی او بدتر می‌شود. تا اینکه همسرش او را ترک می‌کند و او با اعتقاد به اینکه زندگی وی را طلسم کرده‌اند….

در این فیلم تلویزیونی دانیال حکیمی و نگار فروزنده بازی کرده‌اند.

****************************** *******

شبکه کودک

فیلم تلویزیونی «بچه نشو» به کارگردانی احمد درویش‌علی‌پور، پنج‌شنبه ۲۶ مرداد ماه ساعت ۱۴ از شبکـه کودک پخش خواهد شد.

در این فیلم خواهید دید: نیما و جلال پدر و پسری هستند که روابط صمیمانه‌ای با یکدیگر دارند. اما پدر نیما بیش از حد به او محبت می‌کند و به همین دلیل همانند بسیاری دیگر گرفتار یک ویروس می‌شود. ویروسی که بیشتر به سراغ خانواده‌های تک فرزندی می‌رود و موجب تغییر در روابط والدین و فرزندان می‌شود…!

ابراهیم شفیعی، نفیسه روشن و نیما شاهرخ‌شاهی در این فیلم نقش‌آفرینی کرده‌اند.

****************************** *******

انیمیشن سینمایی «لک ‌لک‌ها» به کارگردانی نیکولاس استولر، جمعه ۲۷ مردادماه ساعت ۱۴ از شبکه کودک پخش خواهد شد.

در این انیمیشن خواهید دید: لک لک‌ها دیگر به‌جای نوزادان، وظیفه‌ی تحویل محصولات اینترنتی را به‌عهده دارند، اما وقتی که به‌صورت اتفاقی یک سفارش نوزاد از راه می‌رسد، بهترین و سریعترین لک‌لک تصمیم می‌گیرد که نوزاد را به خانواده‌اش برساند….

****************************** *******

شبکه امید

انیمیشن سینمایی «ماداگاسکار ۲» و «ماداگاسکار۳» به کارگردانی اریک دارنل و تام مکگراس، پنج‌شنبه و جمعه ۲۶ و ۲۷ مردادماه ساعت ۱۸ از شبکه امید پخش خواهد شد.

در این انیمیشن‌ خواهیم دید: شیری به‌نام اَلِکس، گورخری به‌نام مارتی، زرافه‌ای به‌نام مل‌مان و اسب آبی به‌نام گلوریا که از باغ‌وحش نیویورک دورافتاده و همچنان در جزیره‌ی ماداگاسکار گیر افتاده بودند، قصد دارند آنجا را سریع‌تر ترک کنند. بعد از آن ناگهان، وارد سرزمینی آفریقایی می‌شوند. در آنجا، الکس خیلی زود با بقیه‌ی خانواده‌اش روبرو می‌شود و متوجه مشکل در برقراری ارتباط با آن‌ها می‌شود، زیرا او مدت زیادی را در باغ‌وحش مرکزی شهر بوده و مانند خانواده‌اش رفتار نمی‌کند….

****************************** *******

شبکه افق

فیلم سینمایی «قول» به کارگردانی شان پن، جمعه ۲۷ مردادماه ساعت ۱۰ از شبکه افق پخش خواهد شد.

در این فیلم با بازی جک نیکسون و آرون اکهارت خواهید دید: جری افسر بازنشسته اداره پلیس در آخرین روز کاری‌اش در جریان پرونده قتل دختر بچه‌ای قرار می‌گیرد. او به مادر دختری که به قتل رسیده است، قول می‌دهد تا قاتل را بیابد. به‌همین دلیل و با وجود بازنشستگی، جری تحقیقاتش را ادامه می‌دهد و با خریدن یک پمپ بنزین قدیمی به کمین یک ماشین سیاه می‌نشیند. در این میان آشنایی او با کریسی دختر بچه یک زن رستوران‌دار کم‌کم او را به زندگی مشترک علاقمند می‌کند….

****************************** *******

فیلم سینمایی «کیمیا» به کارگردانی احمدرضا درویش، جمعه ۲۷ مردادماه ساعت ۱۸:۳۰ از شبکه افق پخش خواهد شد.

در این فیلم خواهید دید: در آغاز جنگ ایران و عراق، همسر رضا باردار است و باید مورد عمل جراحی قرار گیرد. رضا او را به بیمارستان می‌رساند و خود به اسارت قوای دشمن در می‌آید. همسر رضا حین عمل جراحی می‌میرد و شکوه جراح، فرزند رضا را نجات می‌دهد. پس از گذشت نه سال، وقتی رضا از اسارت آزاد می‌شود، پی می‌برد که همه اعضای خانواده‌اش را از دست داده است. حال او در جستجوی تنها باز مانده خود، فرزندش است. کیمیا، فرزند رضا، نزد شکوه در مشهد زندگی می‌کند. مشکل اینجاست که شکوه به طور کامل به کیمیا وابسته است….

در فیلم سینمایی «کیمیا»، خسرو شکیبایی، بیتا فرهی و رضا کیانیان ایفای نقش کرده‌اند.

****************************** *******

شبکه نمایش

فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی «کودک و فرشته»، «لبه تاریکی» و «آخرین فرمانروا» پنج‌شنبه ۲۶ مردادماه ساعت ۱۳، ۱۶:۳۰، ۲۳ از شبکه نمایش روی آنتن می‌رود.

****************************** *******

فیلم‌های سینمایی ‌و تلویزیونی «امکان مینا»، «هتل بزرگ بوداپست»، «برو راهتو برو»، «تشنه سرعت» و «قاتل جزیره» جمعه ۲۷ مردادماه ساعت ۱۳، ۱۵،۱۶:۳۰، ۱۹،۲۳ از شبکه نمایش پخش می‌شود.

اخبار فرهنگی و هنری اخبار