قبولی ۱۳ هزار نفر در تکمیل ظرفیت کنکور/ آغاز انتخاب رشته از ۴ آذر

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

قبولی ۱۳ هزار نفر در تکمیل ظرفیت کنکور/ آغاز انتخاب رشته از ۴ آذر

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به میزان ظرفیت پذیرش در تکمیل ظرفیت کنکور سراسری سال ۹۶ گفت: انتخاب رشته برای مرحله تکمیل ظرفیت کنکور از شنبه ۴ آذرماه ۹۶ آغاز می شود.

حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: اطلاعیه سازمان سنجش و آموزش کشور برای پذیرش دانشجو در ظرفیت رشته های جدید و تکمیل ظرفیت برخی از رشته های دوره های روزانه، نوبت دوم شبانه)، مجازی، پردیس های دانشگاه های فرهنگیان و پردیس خودگردان و ظرفیت های مازاد علوم پزشکی در کنکور ۹۶ به همراه جداول رشته های تحصیلی این دوره ها از بعد از ظهر امروز سه شنبه ۳۰ آبان ماه بر روی سایت سازمان سنجش منتشر می شود.

وی افزود: داوطلبان شرکت کننده در آزمون سراسری سال ۹۶ که علاقمند به تحصیل در این رشته های تحصیلی هستند، می توانند برای کسب اطلاع از عناوین رشته ها و دانشگاه های پذیرنده دانشجو در این مرحله به اطلاعیه سازمان سنجش و جداول رشته های مذکور مراجعه کنند.

توکلی گفت: بر اساس ضوابط منحصرا داوطلبانی که بر حسب مورد در جلسه آزمون گروه آزمایشی یا گروه های آزمایشی انتخابی حاضر بوده اند، می توانند حداکثر ۵۰ کدرشته از گروه آزمایشی یا گروه های آزمایشی مذکور را انتخاب کرده و کدرشته های انتخابی را به ترتیب علاقه مرتب کرده و با مراجعه به سایت سازمان سنجش، نسبت به ثبت این کدرشته ها در فرم انتخاب رشته اینترنتی اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: داوطلبان می توانند از روز شنبه ۴ آذر تا شنبه ۱۱ آذر با مراجعه به سایت سازمان سنجش، این کدرشته ها را ثبت کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش اظهار داشت: در مرحله تکمیل ظرفیت دوره های روزانه، نوبت دوم شبانه)، مجازی، پردیس های دانشگاه های فرهنگیان و پردیس خودگردان و ظرفیت های مازاد علوم پزشکی در کنکور ۹۶ تعداد ۱۳ هزار و ۷۰۷ برای ۱۳۵۹ کدرشته محل پذیرفته می شوند.

وی یادآور شد: بر اساس درخواست برخی از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی پذیرش در برخی از کدرشته های تحصیلی صرفا بر اساس سوابق تحصیلی صورت می گیرد (به جز دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی که پیش از این تکمیل ظرفیت برگزار کرده اند).

توکلی اظهار داشت: به همین منظور داوطلبانی که علاقمند به شرکت در این قبیل رشته های تحصیلی هستند اعم از اینکه در آزمون سراسری شرکت کرده یا شرکت نکرده اند، می توانند با مراجعه به دفترچه راهنمای این گونه رشته ها که به صورت جداگانه در سایت سازمان سنجش منتشر می شود، نسبت به ثبت نام در این کدرشته ها اقدام کنند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار