لایحه نظام پرداخت معلمان تا 6 ماه آینده آماده می‌شود

دسته ها: اخبار آموزش و پرورش اخبار

لایحه نظام پرداخت معلمان تا 6 ماه آینده آماده می‌شود

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: نظام پرداخت معلمان باید متفاوت از قانون مدیریت خدمات کشوری باشد و ما تلاش می‌کنیم تا 6 ماه آینده لایحه پیشنهادی نظام پرداخت معلمان به دولت ارسال شود.
به گزارش اهواز نیاز به نقل از خبرگراری فارس، یوسف نجفی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها در اردوگاه شهید باهنر تهران، اظهار داشت: امروز دولت و مجلس شورای اسلامی بر این باورند که معلم کارمند نیست بلکه یک هویت علمی و تربیتی دارد، بنابراین در موضوع حقوق و پرداخت‌ها و رتبه‌بندی، باید نظام پرداخت معلمان متفاوت از قانون مدیریت خدمات کشوری باشد.
وی افزود: موضوع مذکور در برنامه ششم توسعه در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است و ما تلاش می‌کنیم تا 6 ماه آینده لایحه پیشنهادی نظام پرداخت معلمان نیز به دولت ارسال شود.
نجفی تعامل و ارتباط آموزش و پرورش با مجلس شورای اسلامی را یک تعامل سازنده دانست و خاطر نشان کرد: در سایه این تعامل موفق شدیم مصوبات مطلوب و تحول آفرینی را در برنامه ششم توسعه و بودجه سال 96 به تصویب برسانیم.
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش ضمن تقدیر از همکاری خوب کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با وزارت آموزش و پرورش، گفت: در سال 96 براساس سند تحول بنیادین پنج برنامه کلی را اجرایی خواهیم کرد.
وی تصریح کرد: تنقیح قوانین و مقررات آموزش و پرورش، تعامل سازنده با مجلس شورای اسلامی، اجرای برنامه حمایت قضایی از کارکنان اداری، ارائه مشاوره حقوقی به کارمندان، برنامه تحصیل و تثبیت مالکیت املاک آموزش و پرورش، ارتقای سلامت اداری از طریق دادرسی عادلانه و پیشگیری از تخلف از جمله برنامه‌های معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در سال جاری است.
نجفی اضافه کرد: تعامل مطلوب مدیران کل آموزش و پرورش با نمایندگان مجلس شورای اسلامی مورد تأکید ما است.

اخبار آموزش و پرورش اخبار