لزوم ایجاد اشتغال ۷۵۰۰ نفری در دزفول برای امسال

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

لزوم ایجاد اشتغال ۷۵۰۰ نفری در دزفول برای امسال

استاندار خوزستان گفت: انتظار است که مسئولان دزفول در سال جاری برای هفت هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال در حوزه‌های دولتی و خصوصی ایجاد کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا شریعتی ظهر امروز جمعه در ستاد اشتغال شهرستان دزفول در محل سالن جلسات فرمانداری با اشاره به نام‌گذاری سال ۹۶ به اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال اظهار کرد: پاشنه آشیل کشور، اشتغال و تولید است.

وی با بیان اینکه همه امکانات باید در مقابله با بیکاری و ایجاد اشتغال بسیج شود، افزود: باید موانع سرمایه‌گذاری برداشته شود. سرمایه‌گذاران در استان خوزستان باید تکریم و تشویق شوند. دستگاه‌های اجرایی موظف هستند حامی و تقویت‌کننده سرمایه‌گذاران باشند.

استاندار خوزستان بابیان اینکه شایسته نیست اخذ برخی مجوزهای اداری برای سرمایه‌گذاران در خوزستان چند سال طول بکشد، گفت: تمام تلاش ما رفع موانع سرمایه‌گذاری بوده به طوری که موفق شده‌ایم ۷۶۰ فرآیند اخذ مجوز سرمایه‌گذاران در استان را به ۱۶۰ فرآیند کاهش دهیم و این روند ادامه خواهد داشت.

شریعتی با تأکید بر اینکه فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی هر شهری در استان باید در زمینه اشتغال و تولید شهرشان پاسخگو باشند، تصریح کرد: یکی از مبناهای اصلی ما در پایش فرمانداران و دستگاه‌های اجرایی، مشارکت در بخش سرمایه‌گذاری، رفع موانع این بخش و ایجاد اشتغال است.

ایجاد کمیته حمایت از سرمایه‌گذار

وی عنوان کرد: در تمام شهرستان‌های استان باید کمیته حمایت ویژه و جذب سرمایه‌گذار در راستای حمایت و تشویق آنها، تشکیل شود. کار باید به‌گونه‌ای پیش رود که دغدغه سرمایه‌گذار فقط سرمایه‌گذاری باشد و اگر این مهم عملی شود اشتغال، کسب‌وکار و تمایل به سرمایه‌گذاری در منطقه رونق می‌یابد.

استاندار خوزستان در ادامه گفت: در سال ۹۰ نرخ بیکاری دزفول ۲۰ درصد و از نرخ استان پائین تر بود اما اکنون با وجود اینکه نرخ بیکاری خوزستان ۱۴.۳ است متأسفانه این نرخ در دزفول بیش از میانگین استان و ۱۵.۲ است که به هیچ عنوان در شأن دزفول نیست.

شریعتی با بیان اینکه نرخ بیکاری دزفول متناسب با پتانسیل دزفول نیست، گفت: اقدامات خوبی در دزفول در حال انجام و در حال شکل گرفتن است که باید از این طرح‌ها از جمله فولاد، کارخانه قند، لوله‌سازی، نیروگاه‌ها، بیمارستان‌های در حال ساخت و سایر طرح‌ها در جهت اشتغال بهره برد.

وی با انتقاد از روند کند دستگاه‌های اجرایی دزفول نسبت به کاهش نرخ بیکاری این شهرستان افزود: دزفول باید در بحث اقتصاد مقاومتی الگو و پیشانی استان باشد؛ بنابراین باید تلاش و همت مدیران در این زمینه بسیار بیشتر شود.

شریعتی گفت: این زیرساخت در دزفول وجود دارد که نه تنها اشتغال شهرستان بلکه شهرستان‌های اطراف را نیز تحت شعاع قرار بدهد. قطعاً نه تنها شهرهای اطراف بلکه استان‌های اطراف نیز نیروهای سرریزشان در این شهرستان فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: انتظار است که مسئولان دزفول با این ظرفیت‌ها، در سال ۹۶ برای هفت هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال در حوزه‌های دولتی و خصوصی ایجاد کنند.

شریعتی تأکید کرد: با توجه به ظرفیت‌های لازم، همه مسئولان دزفول باید با بسیج امکانات، اشتغال‌زایی بیشتری را در حوزه‌های مختلف مشاغل خانگی، صنعتی، کشاورزی، گلخانه‌ای و تبدیلی در دزفول ایجاد کنند.

استاندار خوزستان بابیان اینکه باید یک تفاهم‌نامه در این شهرستان منعقد شود تا حداقل هفت هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال‌زایی در دزفول محقق شود، افزود: در سریع‌ترین زمان ممکن باید شرایط برای این میزان اشتغال‌زایی فراهم شود.

شریعتی در پایان گفت: ما نیز با تمام توان در جهت رفع موانع سرمایه‌گذاری و مشکلات شهرستان دزفول برای رونق تولید و اشتغال تلاش خواهیم کرد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار