لزوم تثبیت کارگران در مشاغل فعلی/ جذب وام های اشتغال خانگی باید تسریع شود

دسته ها: اخبار استان اخبار

سیلاوی گفت: تثبیت کارگران در مشاغل فعلی آن و همچنین تسریع در جذب وام های اشتغال خانگی نقش مهمی در کاهش بیکاری در جامعه دارند.
به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حمید سیلاوی، فرماندار دشت آزادگان در جلسه شورای اشتغال شهرستان بر تثبیت کارگران در مشاغلی فعلی خود و همچنین حل سریع مسائل و موارد مربوط به اعطای تسهیلات به طرح‌های خود اشتغالی و اشتغال خانگی در این شهرستان تاکید کرد و گفت: تسریع در معرفی طرح‌های اشتغال آفرین از سوی دستگاه‌های ذیربط و همچنین سعی در معرفی رشته‌های جدید کارآفرینی و رشته‌های مورد نیاز شرکت‌های نفتی الزامی است.

او افزود: با توجه به اینکه شرکت‌های نفتی حاضر در منطقه و شرکت‌هایی که در آینده نزدیک در دشت آزادگان فعال خواهند شد نیاز به نیروی ماهر فنی دارند، باید همه تلاش خود را در جهت تربیت نیروی ماهر در این خصوص بکار گیریم.

سیلاوی اظهار داشت: دشت آزادگان ظرفیت‌های بسیار خوبی در جذب سرمایه گذار داخلی وخارجی دارد که باید با تسهیل امر و حذف پیچ و خم‌های اداری این سرمایه گذار‌ها را جذب کرده و زیرساخت‌های مورد نیاز سرمایه گذار را در شهرستان آماده کنیم تا بتوانیم از این طریق مشکلات اشتغال را مرتفع نماییم.

فرماندار دشت آزادگان بیان کرد: در خصوص تشکیل تعاونی‌ها در روستا‌ها و اشتغالزایی گام‌های خوبی برداشته شده و این امر بسیار ستودنی است، بسیار از روستا‌های ما ظرفیت گردشگری، کشاورزی یا صنعتی خوبی دارند و باید با کمک بخشداران و دهیاران برای توسعه اشتغال در روستا‌ها گام برداریم و در این زمینه نیز تسهیلاتی با هماهنگی بانک‌ها با توجه به طرح و برنامه ارائه شده پرداخت خواهد شد.

اخبار استان اخبار