لزوم رفع بیکاری در دشت آزادگان با همکاری شرکت‌های نفتی

دسته ها: اخبار استان اخبار

فرماندار دشت آزادگان گفت: رفع بیکاری و ساماندهی شهر‌ها و روستاهای این شهرستان باید در دستورکار شرکت‌های نفتی فعال در منطقه قرار بگیرد.

 

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حمید سیلاوی فرماندار دشت آزادگان با اشاره به برگزاری جلسه هماهنگی با موضوع همکاری و تعامل شرکت‌های نفتی غرب کارون با مدیران شهرستان گفت: بیکاری جوانان به معضلی جدی تبدیل شده که رفع آن یک ضرورت است.

او خواستار ایجاد زمینه اشتغال جوانان و ساماندهی شهر‌ها و روستا‌ها با مشارکت اجتماعی شرکت‌های نفتی فعال در شهرستان شد و افزود: دلیر مردان و زنان شجاع این خطه که با گذشتن از مال و جان خود آرامش و امنیت را به ایران اسلامی ارزانی داشتند و تا پای جان از این نظام و کشور خود دفاع کردند.

سیلاوی اظهار داشت: ما مدیون رشادت‌های شهدای گرانقدر و ایثارگران و همه اهالی این منطقه هستیم و نسبت به ترویج فرهنگ شهادت و مقاومت به ویژه برای نسل جوان از هیچ تلاشی نباید فروگذاری کنیم و ایجاد اشتغال که یکی از مطالبات مردم است باید برآورده شود تا از آسیب‌های اجتماعی و افزایش فقر جلوگیری شود.

قاسم ساعدی نماینده مردم شهرستان‌های دشت آزادگان و هویزه نیز با انتقاد از وضعیت جذب جوانان در شرکت‌های نفتی فعال، گفت: دشت آزادگان از پتانسیل و ظرفیت‌های بالایی درهمه حوزه‌ها برخوردار است که به نمونه بارز آن در حوزه دانش آموختگان در رشته‌های مهندسی، فنی و نفت می‌توان اشاره کرد.

او افزود: با توجه به وضعیت امروز جامعه و شرایط سخت موجود شرکت ها، باید همت بیشتری در خصوص جذب نیرو‌های مورد نیاز داشته باشند، البته در نشستی که با وزیر نفت در این زمینه انجام شد، دستور موکد وزیر در خصوص جذب نیرو‌های بومی بود، چراکه اهالی این منطقه نقش اساسی در دفاع از کشور و پایبندی به اصول بنیادین این نظام دارند و شایسته است شرکت‌ها این مقوله را مد نظر داشته باشند.

اخبار استان اخبار