لزوم ظرفیت سازی برای اشتغال جوانان بومی در خوزستان

دسته ها: اخبار استان اخبار

امام جمعه اهواز بر ظرفیت سازی برای اشتغال جوانان بومی در خوزستان تاکید کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، آیت الله سید عبدالنبی موسوی فرد امام جمعه اهواز در خطبه‌های نماز جمعه اهواز در مصلی مهدیه این کلانشهر، دغدغه اصلی بسیاری خانواده‌های خوزستانی را اشتغال جوانان دانست و گفت: مسئولان برای بکارگیری جوانان بسترسازی لازم را انجام دهند و تلاش شود در استان از استخدام نیرو‌های غیربومی احتراز شود.

او با تاکید بر ظرفیت سازی برای اشتغال جوانان بومی در خوزستان، اظهار کرد: اشتغال جوانان خوزستانی نیاز به تحمیل هزینه‌های اضافه به دولت نیز ندارد.

بر اساس گزارش مرکز آمار ایران از نیروی کار در بهار امسال، خوزستان دارای رتبه دوم بیکاری در کشور است. این استان با نرخ بیکاری ۱۶.۲ درصد بعد از چهارمحال و بختیاری با نرخ بیکاری ۱۶.۷ درصد و لرستان با نرخ ۱۶.۱ درصد قرار دارد.

دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با سیلاب آماده باشند
آیت الله موسوی فرد همچنین با اشاره به پیش بینی ترسالی در ماه‌های آینده، خواستار آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با سیل احتمالی و برنامه ریزی برای استفاده درست از سیلاب‌ها شد.

نماینده، ولی فقیه در خوزستان در ادامه افزود: با توجه به پیش بینی‌ها و احتمال بارش‌های قابل توجه، امسال باید به لایروبی رودخانه‌ها و انهار و کانال‌های سیلاب بر توجه ویژه‌ای شود.

موسوی فرد اذعان داشت: برای هدایت سیلاب‌ها به کانون‌های بحرانی ریزگرد اقدام شود تا هم از سیلاب‌هایی که احتمال خسارت به روستا‌ها و شهر‌ها را دارد، جلوگیری شود و هم کانون‌های ریزگرد که برای مردم استان مشکل ساز شده، مهار شوند.

او اظهار کرد: ترمیم سیل بند‌های آسیب دیده و ساخت سیل بند در اطراف روستاها، مزارع و باغات نیز نیاز به توجه دارد و می‌توان از ظرفیت نیرو‌های مسلح نیز در این زمینه استفاده کرد.

لزوم آمادگی برای پیاده روی اربعین
امام جمعه اهواز در ادامه با اشاره به در پیش بودن آیین اربعین حسینی اظهار داشت: با توجه به وجود مرز‌های چذابه و شلمچه در خوزستان، امسال مسئولان استان باید خود را برای حضور جمعیت بیشتری از زائران و برگزاری مراسم باشکوه‌تر آماده کنند.

او به تشکیل ستاد مرکزی اربعین در خوزستان اشاره و تصریح کرد: این توفیق خوزستان است که میزبان زائران اباعبدالله الحسین (ع) از سراسر کشور و استان باشند و باید خود را برای برگزاری هر چه بهتر این آیین مهیا کنند.

موسوی فرد ادامه داد: زائران بیت الله الحرام در حج تمتع و عمره، سالانه در حدود هفت میلیون تا هشت میلیون نفر است، این در حالیست که سالانه ۲۵ میلیون نفر در ایران به زیارت امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) می‌روند و آمار بالاتری به زیارت عتبات عالیات می‌روند.

اخبار استان اخبار