مجتمع صنعتی خلیج فارس اهواز زمینه اشتغال ۴۰۰۰ جوان خوزستانی را فراهم می‌کند

دسته ها: اخبار استان اخبار

مدیرعامل ناحیه صنعتی، تخصصی و نمایشگاهی غیردولتی خودروی خلیج فارس اهواز با اشاره به تعهد این مجموعه برای جذب ، آموزش و به کارگیری جوانان بومی گفت: این مجتمع صنعتی در ۳ فاز طراحی شده که زمینه اشتغال ۴ هزار جوان خوزستانی را فراهم می‌کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، سرمایه‌گذاری‌ رگ حیاتی رونق و پیشرفت هستند و برای ایجاد رونق و جهش تولید نیاز به سرمایه گذاری پایدار هستیم. در طول سال‌ها همواره یکی از دغدغه های اصلی در کشور نبود سرمایه گزار بود.

در خوزستان قضیه کمی متفاوت است، اکنون که سرمایه‌گذار کمر به توسعه و تبدیل استان به قطب صنعتی بسته و درحال سرمایه گذاری پایدار برای اشتغال سال جهش تولید است، موانع ناخواسته روند سرمایه‌گذاری را کند و سرمایه گذار را متضرر می کند.

ناحیه صنعتی، تخصصی و نمایشگاهی غیردولتی خودروی خلیج فارس یک پروژه مهم اقتصادی در جنوب کشور است که در غرب اهواز راه اندازی شده است. مجموعه ای غیردولتی که از سال 92 با سرمایه گذاری یک خوزستانی راه اندازی شد. دی ماه 93 این مجموعه توانست تمامی مصوبات و مجوزات لازم را اخذ کند.

حسن صبحه در این باره اظهار داشت: این پروژه کاملا برای توسعه خوزستان و با اهداف غیرمادی و دیربازده راه‌اندازی شده است. بنده فرزند این آب و خاک و منطقه هستم و همواره دنبال توسعه این منطقه بوده تا بتوانم جوانان مستعد را صاحب کار کنم و برای همین برای این مجموعه تاکنون بیش از 36 میلیارد تومان هزینه کرده که جهت تکمیل بایستی 6 برابر این مبلغ را نیز هزینه کنم.

برای راه اندازی مجموعه یک ریال تسهیلات دولتی اخذ نشده است

وی ادامه داد: یک ریال تسهیلات دولتی برای این مجموعه نگرفته و نخواهم گرفت. تأسیس این مجموعه حاصل 20 سال سابقه کار در بخش تولید بوده که تولید و اشتغال آن چیزی است که مقام معظم رهبری، رئیس قوه قضائیه و مردم از ما انتظار دارند.

این فعال اقتصادی گفت: یکسری مطالعات فرامنطقه‌ای و با بررسی نحوه سرمایه گزاری و سودبخشی این تولید انجام شد. در این مسیر بازدیدهای مکرر از تجربه‌های مشترک سایر کشورهای صنعتی ایده برداری شده و در نهایت به این مجموعه بومی و منحصر بفرد رسیدیم.

وی بیان داشت: خوزستان ظرفیت بسیار بالایی دارد و در این سال‌ها به دلیل عدم تسریع در صدور مجوزها و عدم استقبال از فعالان اقتصادی، نبود زیرساخت‌های لازم و شرایط محیطی سبب شده بسیاری از سرمایه‌گذاران حاضر به حضور در خوزستان نیستند.

مجموعه خودروی خلیج فارس در 3 فاز طراحی شده است

مدیرعامل مجموعه تخصصی و نمایشگاهی غیردولتی خودروی خلیج فارس بیان داشت: این مجموعه در 3 فاز شامل تولید قطعات خودرو، خدماتی و نمایشگاهی خودرو است.

برای نخستین بار 63 سوله تولید قطعات خودرو در خوزستان، راه اندازی می‌شود

وی درباره فاز اول گفت: تولید قطعات خودرو برای نخستین بار در خوزستان انجام می‌شود. خوزستان در این زمینه به شدت فقیر است و ما از لحاظ تولید قطعات خودرو اقدامی نداشتیم و حتی یک قطعه ساده هم در خوزستان عمل آوری نمی‌شود. دلایل این فقر هم برای ما مبهم است. زیرا تولید قطعه در استان باعث کاهش 20 % از هزینه‌ها خرید خودرو می‌شود و دلیل آن عدم پرداخت هزینه حمل و نقل است.

صبحه بیان داشت: برای راه اندازی فاز اول با بیش از 300 صنعت گر جهت سرمایه گذاری جلسه داشتیم ولی کسی اوایل کار به دلایل فوق حاضر به حضور در خوزستان نشد.

وی ادامه داد: برای ترغیب به حضور این صنعت گران متعهد شدیم سوله تولیدی را بسازیم، خدمات و تمامی اسباب مورد نیاز را فراهم می کنیم فقط آنها حاضر به تولید و جذب نیرو شوند، به آنها اطمینان دادیم 6 ماه پس از بهره برداری به صورت اقساطی 84 ماهه هزینه ها را پرداخت کنند که نتیجه اقبال بسیار مثمر ثمری بود.

تعهد محضری برای به کارگیری نیروی بومی از تولید کننده می‌گیرم

این سرمایه گزار خوزستانی گفت: این علاوه بر رونق اقتصادی سبب می شود که در هر سوله بیش از 30 نفر خوزستانی مشغول به فعالیت شوند و این را هم تأکید کردیم که تحویل سوله به صنعت گر منوط به تعهد محضری مبنی بر استخدام نیروهای بومی است.

وی بیان داشت: 63 سوله تولیدی طراحی شده و زمین این سوله‌ها در این منطقه 30 هکتاری آماده و بسترسازی شده و اگر مخالفان توسعه خوزستان گلوی ما را رها می‌کردند و اجازه نفس کشیدن می دادند، پیش تر بهره برداری می‌کردیم. در فاز صنعتی برای 2 هزارنفر حداقل مستقیم اشتغال ایجاد می شود.

صبحه گفت: پس از این بسترسازی مجدد با تولیدکنندگان جلسه داشتیم و این بار استقبال عالی بود و 3 و نیم برابر ظرفیت سوله‎ها، درخواست کننده داشتیم.

این کارآفرین خوزستانی درباره فاز خدماتی بیان داشت: یک نمایشگاه دائمی محصولات خودرویی برای تولیدکنندگان در نظر گرفتیم که صنعتگران بتوانند تولیدات خود را در غرفه های نمایشگاه دائمی ارائه دهند.

نمایشگاه دائمی خودرو به همراه مرکز IT در مجموعه تعبیه شده است

وی گفت: یک مرکز IT برای دسترسی راحت مردم در نظر گرفته شده است که در این مرکز همه جزئیات محصولات تولیدی و خدماتی نمایشگاهی وجود دارد و ارباب رجوع به راحتی می تواند هرکالایی که در مجموعه است را پیدا کند و سرگردان نمی‌شود. در این مرکز به شکل ویژه به ارباب رجوع و گردشگر رسیدگی شده و نزدیک 130 نفر پرسنل مشغول می‌شوند.

صبحه اظهار داشت: در بخش خدمات واحدهای در نظر گرفته شده است که در این مراکز فروشگاهی تمامی اصناف حضور خواهند داشت. این مراکز تا منطقه کیانشهر 4کیلومتر فاصله دارد و خانواده‌ها بدون ترافیک ظرف 5 دقیقه می‌توانند حضور داشته باشند.

در بخش خدماتی و رفاهی، یک هتل 5 ستاره راه اندازی می‌شود

وی ادامه داد: برای حضور راحت خانواده ها در این مرکز خدمات ویژه‌ای برای حمل و نقل در نظر گرفتیم تا افراد با ماشین‌های ون بدون دغدغه به مجموعه بیایند.

مدیرعامل مجموعه به راه اندازی و احداث هتل در مجموعه بیان داشت: برای ارائه خدمات رفاهی به فعالان و گردشگران ایرانی و خارجی یک هتل 5 ستاره در نظر گرفته شده است. همچنین 6 طبقه پارکینگ تمام الکترونیک برای پارک رایگان وسایل نقلیه وجود دارد.

مجموعه 6 طبقه آموزش فنی و حرفه ای در مجموعه راه اندازی می‌شود

این کارآفرین خوزستانی گفت: برای اینکه بتوانیم نیاز نیروی انسانی متخصص مجموعه صنعتی را فراهم کنیم با هماهنگی اداره فنی و حرفه ای یک مجموعه 6 طبقه فنی و حرفه ای متناسب با نیاز صنعتگران در نظر گرفته شده است تا جوانان استان به شکل رایگان دوره آموزشی ببینند و بعد مشغول شوند. مجموعه هزینه تمامی اساتید و دوره ها را مجموعه پرداخت می کند.

اشتغال 800 نفر در شهرداری مجموعه خودروی خلیج فارس

وی درباره فاز خدماتی ادامه داد: یک متل برای اسکان سایر افراد هم در نظر گرفته شده است. که در آن مجموعه خدماتی فروشگاه، جایگاه سوخت، آتش نشانی و مسجد وجود دارد. این مجموعه اداره خدمات دارد که تمامی خدمات نظافتی، حفظ و نگهداری را انجام می دهد و بیش از 800 نفر شاغل دارد.

صبحه با انتقاد از سنگ اندازی برخی افراد ذی نفوذ گفت: در این استان بعضی‌ها دنبال فراری دادن سرمایه‌گذار هستند و کسانی که دلسوز خوزستان نیستند و صد در صد به دنبال سود شخصی و انتقال سرمایه به خارج کشور هستند مورد حمایت قرار می گیرند و امروزه سود کلانی تحصیل کرده‌اند.

برای توسعه شهر، آماده حمایت از سایر فعالان اقتصادی هستم

وی بیان داشت: در حالی که بنده هم می‌توانستم خارج کشور هزینه کنم اما نکرده و نخواهم کرد. من حاضرم دست سایر سرمایه‌گذارها را هم بگیرم تا در کنار مجموعه حضور و رقابت ایجاد شود تا شهر رشد کند.

این فعال اقتصادی گفت: هیچ انتظار و کمکی از هیچ مسئولی ندارم، فقط می‌خواهم بیشتر از این سنگ‌اندازی نکنند و مانع سرمایه گذار نشوند. احداث بسیاری از بخش های صنعتی که تا چند سال پیش (برای مثال احداث سوله) با 150 میلیون تکمیل می‌شد اکنون به دلیل این موانع با 600 میلیون باید راه بیافتد ولی با این وجود بنده انجام می دهم.

فاز سوم مجموعه نمایشگاهی و ویژه جوانان فعال حوزه خودرو است

وی بیان داشت: فاز سوم نمایشگاهی است که در این فاز تعدادی نمایشگاه خودرو با مساحت بالا در نظر گرفته شده که جوانان فعال این حوزه که تجربه دارند ولی قادر به خرید نمایشگاه نیستند به شکل رهن 5 ساله واگذار می‌شود.

با توان جهادی ظرف 18 ماه مجموعه را به اتمام می‌رسانیم

صبحه اظهار داشت: اکثر زیرساخت ها آماده است و اگر اکنون حرکت جهادی انجام دهیم ظرف 12 الی 18 ماه کل این چرخه تولید به حرکت در می‌آید.

وی به گوشه ای از مشکلات اشاره و گفت: برخی افراد در خوزستان نفوذ دارند و انحصاری کار می‌کنند تاکنون از مشکلات زیادی سربلند بیرون آمدیم و 13 رأی قضایی برائت و به نفع ما صادر شده است.

وی به فشار برخی افراد علیه ادارات دخیل در این پروژه اشاره و اظهار داشت: به طور مثال ما از جهاد‌کشاورزی مجوز داشتیم و هزینه تغییر کاربری را در سال 95 کامل پرداخت کردیم ولی در اثر فشار به آن اداره و شرکت شهرک‌های صنعتی در پروسه دفاعی 3 ساله قرار گرفتیم تا اینکه آراء قطعی استان و دیوان عالی و دیوان عدالت کشور حقانیت ما را صادر کردند.

این کارآفرین خوزستانی بیان داشت: یک نکته امیدوار کننده وجود قضات سالم در دستگاه قضایی کشور است. در بسیاری از پرونده‌ها که علیه ما پرونده سازی شده بود، برخی قضات سالم در مقابل این فشارها ایستادند و طبق قانون تصمیم گرفتند.

حضور آیت الله رئیسی در راس قوه قضاییه بسیار امیدوارکننده است

وی گفت: پس از آمدن آیت الله رئیسی و حجت الاسلام مرادی بسیاری از مسائل شفاف شده در دوره‌های قبل متأسفانه در استان و در کشور همین آقای طبری‌ و یارانشان به ما فشار می‌آوردند می‌خواستند این زمین که دارای سند ششدانگ و کاربری صنعتی، خدماتی، نمایشگاهی است به زور از ما بگیرند که در دادگستری خوزستان و دیوان عالی و عدالت اداری به حقانیت ما رأی دادند.

نقش نماینده ولی فقیه خوزستان در حمایت از فعالیت اقتصادی ما برجسته است

این فعال اقتصادی ادامه داد: حضور حجت الاسلام موسوی فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان دیگر نکته امیدوارکننده در خوزستان است و ایشان فردی قاطع و سالم است و نفس حضور وی می‌تواند مجموعه‌های تولیدی را حمایت کند. این تغییرات در سطح استان یک فرصت مناسب برای جهش تولید است.

وی با اظهار امیدواری از جهش تولید در خوزستان، گفت: اگر مسئولان استان موانع اشتغال را از پیش رو بردارند، گفت: این اطمینان را می‌دهم با راه اندازی مجموعه زمینه اشتغال حداقل 4 هزار جوان خوزستانی به شکل مستقیم در 3 فاز این ناحیه را فراهم کنم.

به گزارش تسنیم، امیدواریم حال که مسئله معیشت و اقتصاد جامعه اینگونه دچار بحران و مسئله شده است مسئوللن به فکر برداشتن موانع از پیش پای سرمایه گذاران باشند و همچنین اگر اشکالی قانونی در این رابطه وجود دارد شفاف مطرح شود تا رسانه ها و مردم نیز در جریان این موارد قرار گیرند.

اخبار استان اخبار