مجوز استخدام جدید 15 هزار نفر در آموزش و پرورش صادر شد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

مجوز استخدام جدید 15 هزار نفر در آموزش و پرورش صادر شد

معاون توسعه و مدیریت پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به نیاز آموزش و پرورش , سازمان امور اداری و استخدامی کشور ،مجوز جذب ۱۵هزار نفر را در این نهاد داده است.

به گزارش خبر گزاری صدا و سیما،مرکز خراسان رضوی، علی الهیار ترکمن ظهر امروز در گردهمایی روسای امور اداری بازنشستگان کشور افزود: تا پایان امسال آگهی استخدام در جراید منتشر میشود و افراد واجد شرایط میتوانند ثبت نام و در آزمون شرکت کنند.

او در ادامه افزود: ۳۰ درصد از مدارس شهری ما زیر ۱۰۰نفر دانش آموز دارند و این حاکی از عملکرد کم مقیاس در آموزش و پرورش است.

الهیارافزود :وزارت آموزش و پرورش با مشکلات عدیده ای مواجه است که بر نحوه عملکرد این وزارت خانه بسیار تاثیرگذار است.

او گفت: در تئوری فعلی توسعه با توجه به این که اصلی ترین عامل ،توسعه نیروی انسانی است آموزش و نظام تعلیم و تربیت اهمیت بسیار بالایی دارد.

الهیار با بیان این که اهمیت آموزش در فرهنگ، اجتماع و انسان سازی تاثیرگذار است افزود: نهادی میتواند نقش موثری در زمینه آموزش ایفا کند که دارای انعطاف و سلامت عملکرد داشته باشد.

او با اعلام این که برای حضور موثر در اجتماع محتوای برنامه های آموزشی بسیار مهم هستند گفت: نباید آموزش و پرورش را گذرگاهی برای تحصیل و رسیدن به مقاطع بالاتر تصور کرد.

الهیار گفت: نیاز به رویکرد تحلیلی و تغییر محتوا در آموزش و پرورش احساس می شود، بنابراین رویکرد جدید را در ابتدای سال آینده به ادارات ابلاغ می کنیم که یکی از این تغییرات ارتقاء معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی به معاونت توسعه مدیریت است.

او با تاکید براین موضوع که کلیشه ای ترین موضوع آموزش و پرورش کسری بودجه است افزود: کسری بودجه وجود دارد اما در تحلیل های اقتصادی یک معلول قلمداد می شود.

الهیار تصریح کرد: ضریب بهره وری در آموزش و پرورش ۴۵ درصد است که این یعنی ۵۵ درصد پرت منابع داریم و همین امر منجر به کسری بودجه می شود.

او افزود: ۳۰ درصد از مدارس شهری ما زیر ۱۰۰نفر دانش آموز دارند و این حاکی از عملکرد کم مقیاس در آموزش و پرورش است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار