مجوز تولید سریال برای شبکه «شما» صادر شد

دسته ها: اخبار

شکل‌گیری برنامه چمدان، تصویب مجوز تولید سریال و جلب همکاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از اولین گام‌های شبکه شما برای تبدیل به شبکه گردشگری است. مهدی قاسمی، مدیر شبکه شما درباره تغییرات ایجاد شده در این شبکه گفت: تاکنون صرفا تولیدات استان‌ها را به مخاطبان ارائه می‌کردیم اما در برنامه‌ریزی‌ها و سیاستگذاری‌های جدید، تولید برنامه و ساخت سریال در شبکه به تصویب رسیده و بزودی ساخت برنامه‌هایی بر اساس امکانات بومی و محلی در این شبکه آغاز می‌شود.

قاسمی ضمن اشاره به برنامه چمدان به عنوان اولین برنامه تولیدی شبکه شما، آن را اصلی‌ترین و ضروری‌ترین نیاز شبکه دانست و گفت: تا امروز تولیدات استان‌های مختلف را به مخاطب ارائه می‌کردیم که فضا، ویژگی‌ها، ساختار و حتی سطح کیفی آنها با هم تفاوت‌های جدی داشته است؛ بنابراین برنامه‌ای به نام چمدان را تعریف کردیم که به صورت رابط بین برنامه‌های مختلف شبکه پیوند ایجاد کند و مانند نخ تسبیح، برنامه‌های این شبکه را یکپارچه کند. مدیر شبکه شما درباره این برنامه توضیح داد: این برنامه ضمن ایجاد پیوند بین بخش‌های مختلف، با اطلاعاتی که درباره برنامه‌های شبکه ارائه می‌کند، در جهت ترویج فرهنگ گردشگری و معرفی جاذبه‌های گردشی کشور حرکت می‌کند.

قاسمی به مجریان برنامه چمدان اشاره کرد و گفت: در شروع برنامه چمدان آقای دکتر اسماعیل آذر، حسین محب‌اهری، رضا رفیع، مسعود فروتن و اقبال واحدی اجرای این برنامه را به عهده دارند و در ادامه بعد از شناسایی مجریان خوب مراکز استان‌ها از آنها نیز برای اجرای برنامه چمدان یا دیگر برنامه‌های شبکه نسیم دعوت به همکاری خواهیم کرد.

مدیر شبکه شما، برنامه چمدان را شروعی برای ایجاد تغییر در زمینه تبدیل شبکه شما به شبکه گردشگری دانست و توضیح داد: گام‌های اولیه را برداشته‌ایم و از فرصتی چون نوروز بهره می‌گیریم تا نقاط گردشگری ایران را به مردم معرفی کنیم.

مدیر شبکه شما، تولید فیلم، سریال، مستند و دیگر انواع برنامه در شبکه شما را منوط به استفاده از امکانات و داشته‌های بومی دانست و گفت: تلاش می‌کنیم به کمک توانمندی‌هایی که در مراکز استان‌ها وجود دارد، جاذبه‌ها و اتفاقات مهم اقوام و اقلیم‌های مختلف کشور را به نمایش بگذاریم.

قاسمی درباره مذاکرات صورت گرفته بین شبکه شما و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری توضیح داد: از قبل مذاکرات و گفت‌وگوهایی درباره همکاری دوجانبه صورت گرفته بود، اما اخیرا مکاتباتی با مدیران این سازمان داشته‌ایم که بر اساس آن توافق‌هایی حاصل شده است.قاسمی این توافق‌ها را همکاری در زمینه پشتیبانی محتوایی، فنی، اجرایی و مالی عنوان کرد و گفت: ما به اجرای این توافق‌ها امیدواریم و فکر می‌کنم این شبکه بخوبی می‌تواند سازمان میراث فرهنگی و گردشگری را در رسیدن به اهداف و برنامه‌هایش یاری کند. (جام جم)

اخبار