مجوز 9 رشته جدید برای تدریس در دانشگاه اخذشده است

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

مجوز 9 رشته جدید برای تدریس در دانشگاه اخذشده است

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: در یک سال گذشته مجوز 9 رشته جدید در دانشگاه اخذشده است که شامل یک‌رشته در مقطع کارشناسی، چهار رشته در مقطع کارشناسی ارشد و چهار رشته در مقطع دکتری تخصصی و دستیاری است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه شهید چمران اهواز، دکتر عبداله پارسا در تشریح فعالیت های یک ساله این معاونت، بیان کرد: تصویب سرفصل رشته خون‌شناسی دکتری تخصصی در شورای دانشگاه و تدوین و تصویب آیین‌نامه المپیاد علمی دانشجویان کارشناسی از دیگر اقدامات انجام‌شده در این مدت است.
وی ادامه داد: اجرای اولین المپیاد علمی دانشجویان در دانشگاه پس از بیست سال با شرکت بیش از 150 نفر در 18 رشته و معرفی 70 نفر از برگزیدگان برای مرحله نیمه‌نهایی المپیاد 1396 نیز در دانشگاه انجام شد. 23 نفر از این افراد برای مرحله کشوری و نهایی پذیرفته شده اند که در مقایسه با سال گذشته رشد بیش از 200 درصدی داشته است
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز، افزود: برگزاری هشت دوره دانش‌افزایی دینی اعضای هیئت‌علمی به مدت 144 ساعت و با شرکت بیش از 250 عضو هیئت‌علمی در دانشگاه و مشهد مقدس، برگزاری شش کارگاه آموزشی مهارت‌های حرفه‌ای اعضای هیئت‌علمی (روش تدریس، ارزشیابی آموزشی، طراحی محتوا، طرح درس) به مدت 40 ساعت با حضور بیش از 100 عضو، برگزاری میزگردهای آموزشی باهدف انتقال تجارب موفق معلمی استادان پیشکسوت به همکاران عضو هیئت‌علمی با شرکت بیش از 100 نفر از اعضای هیئت‌علمی، برگزاری جلسات شورای معاونین آموزشی منطقه 10 باهدف هماهنگی در اقدامات آموزشی مشترک و جلسه یک‌روزه مشترک معاونین و مدیران آموزشی منطقه 10 با معاون و مدیران آموزشی وزارت علوم از دیگر اقدامات انجام‌شده است.
پارسا، ادامه داد: همچنین سال گذشته سه آزمون‌های سراسری کارشناسی 95، کارشناسی ارشد 95 و دکتری تخصصی 95 به شکل متمرکز و چند آزمون استخدامی در این دانشگاه برگزارشده است.
وی افزود: همچنین در سال گذشته تلاش شد با اعلام توانمندی‌های دانشگاه در ارائه خدمات آموزشی به سازمان‌ها و مکاتبه با بیش از 70 شرکت و سازمان و برگزاری جلسات مشترک با مدیران صنایع و سازمان‌ها به‌ معرفی ظرفیت‌های دانشگاه شهید چمران اهواز، پرداخته شود.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز، ادامه داد: صدور هزاران دانشنامه دانش‌آموختگان دانشگاه و سایر مؤسسات آموزش عالی استان و شرکت فعال و مستمر در فرایند نظارت بر کیفیت آموزشی این مؤسسات از دیگر اقداماتی است که در این معاونت انجام‌شده است.
پارسا عنوان کرد: همچنین در سال گذشته نسبت به ثبت اطلاعات و آمار دانشجویی و اعضای هیئت‌علمی و رشته‌ها در سامانه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با ضوابط آیین‌نامه کنونی ارتقاء برای دبیران کمیته‌های منتخب و کارشناسان، تجهیز سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مرکز آموزش‌های مجازی دانشگاه و ارائه سه درس به‌صورت مجازی برای اولین بار، صدور مجوز برگزاری بیش از 50 اردوی آموزشی برای گروه‌های آموزشی مختلف و بازنگری و اصلاح تقویم آموزشی دانشگاه، اصلاح فرایند ارزشیابی اعضای هیئت‌علمی و اصلاح برخی از فرایندهای پرداخت شهریه دانشجویان شهریه پرداز اقدامات لازم صورت گرفت.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار