محاکمه عامل آتش‌بازی مرگبار به اتهام 2 قتل

دسته ها: اخبار

به گزارش جام جم، این حادثه در چهارشنبه سوری سال گذشته در دهکده المپیک تهران رخ داد که در جریان آن هفت نفر مجروح شدند.

با گزارش وقوع این حادثه به پلیس و اورژانس، ماموران و امدادگران به محل حادثه اعزام شدند و مشاهده کردند پنج مرد و یک زن بشدت دچار آسیب و سوختگی شده اند و پسر هشت ساله ای به نام شهداد که در این حادثه بشدت صدمه دیده بود، قبل از حضور امدادگران تسلیم مرگ شده است.

با حضور بازپرس جنایی در محل حادثه، جسد به پزشکی قانونی و مجروحان به بیمارستان منتقل شدند.

تحقیقات محلی نشان می داد پسر سی ساله ای به نام بیژن که مهمان یکی از ساکنان محل بوده، با انداختن ماده محترقه ای به نام آبشار در آتشی که روبه روی خانه روشن کرده بودند، این حادثه را رقم زده است.

بلافاصله تحقیقات برای دستگیری بیژن آغاز شد و او زمانی که پلیس را در تعقیب خود دید با مراجعه به ماموران تسلیم شد. متهم با دستور قضایی در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفت و تحقیقات از وی آغاز شد.

بیژن در بازجویی ها اتهام خود را پذیرفت و گفت: گمان نمی کردم چنین حادثه ای رخ دهد. من ماده محترقه را داخل آتش انداختم و در این انفجار خودم هم مجروح شدم. فروشنده به من نگفته بود احتمال این حادثه وجود دارد.

تحقیقات تکمیلی از متهم در حالی ادامه داشت که 16 روز بعد از وقوع این حادثه، یکی دیگر از مصدومان که مرد جوانی به نام حسن بود به دلیل شدت صدمات، روی تخت بیمارستان تسلیم مرگ شد.

با مرگ این مرد، تعداد قربانیان حادثه به دو نفر رسید و عامل حادثه در مقابل اتهام قتل قرار گرفت. مدتی بعد هم مصدومان حادثه بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شدند.

پس از انجام تحقیقات قضایی و با توجه به محتویات و اوراق پرونده، بیژن گناهکار شناخته شد و روز گذشته پرونده با صدور کیفرخواست به اتهام دو فقره قتل عمد و ایراد ضرب عمدی به پنج نفر از سوی قاضی آرش سیفی، دادیار اظهار نظر دادسرای امور جنایی تهران به دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد. با ارسال پرونده به دادگاه کیفری، بیژن بزودی به اتهام دو فقره قتل عمد از سوی پنج قاضی جنایی محاکمه می شود.

اخبار