محدودیت سهمیه جذب هیات علمی در دانشگاه فنی و حرفه ای

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: سهمیه های جذب هیات علمی بسیار محدود است و امسال حدود ۸۰ عضو هیات علمی جذب کرده ایم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه فنی و حرفه ای، ابراهیم صالحی عمران با اشاره به اینکه اشتیاقی به توسعه کمی آموزش  مهارتی بدون تاثیر کیفی در رشته ها، ندارم گفت: دانشجویان و خانواده ها باید انگیزه پیدا کنند.

وی گفت: اگر می خواهیم در آینده آموزش مهارتی بیشتر باشد حتما باید روی کیفیت آموزش مهارتی جدی تر رفتار کنیم. این یک سیاست است و می دانم که آموزش های مهارتی چه الزاماتی را طلب می کند.

صالحی با بیان این که تعداد آموزشکده های ما بسیار زیاد است و امسال حدود ۷۹ هزار نفر پذیرش داشتیم، تاکید کرد: کیفیت، اصل اساسی در آینده آموزش های مهارتی است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به سیستم آموزش مجازی که امسال اجرایی شد، تصریح کرد: تاکید کردیم که خلاقیت و نوآوری ها را باید به استانها داد تا بتوانیم آموزش مجازی را ادامه دهیم. اگر شرایط کرونا  ادامه پیدا کند آموزش مجازی را ادامه خواهیم داد و حتما آموزش بصورت ترکیبی خواهد بود.

وی ادامه داد: آموزش مجازی مزایا و معایبی دارد. برای انتقال شایستگی و مهارتها باید از این سیستم استقبال کرد دانشگاه هم  علیرغم گرفتاری های زیاد در این زمینه موفق بوده با این حال چالش هایی هم بوده است، اما کم و بیش باید با رعایت پروتکل ها، آموزش های مهارتی با حضور دانشجو هم اتفاق بیفتد.

صالحی عمران تاکید کرد: اعتقاد دارم سیستم آموزش باید سیستم دوگانه باشد. یک بخش داخل دانشگاه و بخشی دیگر داخل صنعت باشد همه جای دنیا هم این گونه است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با بیان این که هیات علمی هم یکی از ستون های آموزش مهارتی است اما سهمیه ها بسیار محدود است، گفت: امسال تنها حدود ۸۰ عضو هیات علمی جذب کردیم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار