محرومیت از مهارت‌های فنی، مانعی بر سر راه افراد جویای کار

دسته ها: اخبار استان اخبار

سرپرست فرمانداری بندر ماهشهر گفت: بیشترین آمار مراجعه به فرمانداری برای اشتغال است، اما بسیاری از افراد فاقد مهارت فنی لازم هستند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فریدون بندری سرپرست فرمانداری بندر ماهشهر با بیان اینکه بیشترین مراجعه‌ها به فرمانداری برای اشتغال است، افزود: براساس فرمایش‌های مقام معظم رهبری، مهارت و مهارت‌آموزی به کار کیفیت و ارزش می‌دهد، بنابراین مقوله فنی و حرفه‌ای از اهمیت فراوانی برخوردار است.

وی با بیان اینکه پایش‌ها نشان می‌دهد که اکثر افراد جویای کار از داشتن مهارت‌های فنی و حرفه‌ای بی‌بهره‌اند و همین موضوع عامل و مانع مهمی برای اشتغال به کار جوانان منطقه محسوب می‌شود، افزود: وجود منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) و تأسیسات بندری آمار جامعه کارگری شهرستان را به رقم ۸۰ هزار نفر رسانده است.

بندری اظهار داشت: وجود این تعداد از جامعه کارگری حلقه اتصالی به نام مهارت را می‌طلبد تا کار‌ها کیفیت بیشتری پیدا کند، اما در ماهشهر آموزش مهارت و رغبت به مهارت‌آموزی از حد مطلوبی برخوردار نیست و پدیده مهارت‌گریزی بین جوانان رواج فراوانی دارد.

این مقام مسئول بیان کرد: همین مسأله به مانع بسیار مهمی برای حل مشکل اشتغال و بیکاری تبدیل شده که باید برای ترغیب جوانان به مهارت‌آموزی تدابیر و اقدامات ویژه‌ای اندیشیده و اتخاذ شود، از سوی دیگر نیز باید نیازسنجی لازم صورت گرفته و رشته‌ها و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بر اساس نیاز‌های موجود منطقه باشد.

اخبار استان اخبار