محل جدید دستفروشان اهواز بازنگری می شود

دسته ها: اخبار استان اخبار

عضو شورای اسلامی شهر اهواز گفت: با اعتراض دوباره دستفروشان هسته مرکزی شهر، محل استقرار آنها تا یک هفته آینده بازنگری می شود.

عاشور سواری پور با اشاره به طرح ساماندهی دستفروشان اهواز اظهار کرد: پارک ربیع در منطقه آخرآسفالت برای استقرار دستفروشان هسته مرکزی شهر در نظر گرفته شده و آماده سازی شده بود، اما دستفروشان این مکان را مناسب کسب و کار نمی دانند و تمایل ندارند به این محل بروند.

وی افزود: دستفروشان با مراجعه به اعضای شورای شهر امنیت این پارک را مطرح کرده و می گویند اهالی کوی مشعلی معارض فعالیت آنها در این محل شده اند به همین دلیل مقرر شده شهرداری اهواز با هماهنگی نیروی انتظامی برای تامین امنیت پارک اقدام کند.

سواری پور با اشاره به پیشنهاد مطرح شده درباره اختصاص پارکینگ فروشگاه رفاه به کسب دستفروشان گفت: این پارکینگ در حال حاضر به پیمانکار واگذار شده و شهرداری برای تخلیه این محل مشکلاتی دارد.

وی با بیان اینکه دستفروشان درخواست تعیین محلی در هسته مرکزی شهر هستند افزود: شهرداری در هسته مرکزی شهر زمین خالی ندارد و توان تملک زمین کافی برای استقرار دستفروشان را نیز دارا نیست؛ از سوی دیگر پارکینگ های طالقانی و رفاه تنها پارکینگ های مرکز شهر هستند که در صورت اختصاص آنها به بازار دستفروشی، شهروندان با مشکل مواجه می شوند.

سواری پور خاطرنشان کرد: پیشنهاد دستفروشان به معاونت خدمات شهری شهرداری اهواز ارجاع شده و قرار است تا یک هفته آینده موضوع را بررسی کرده و اعلام نظر کنند.

وی اظهار کرد: معتقد هستم پارک ربیع در صورت تامین امنیت محل مناسبی برای دستفروشان خواهد بود و در صورت استقرار آنها به مرور زمان رونق خواهد گرفت همانطور که بازار شب در منطقه فاز 4 کوی ملت اکنون محل شناخته شده ای است.

بر اساس این گزارش، تعدادی از دستفروشان هسته مرکزی شهر اهواز با حضور در صحن علنی شورای شهر، پیشنهاد تعیین محل دیگری برای دستفروشان را داده اند.

پارکینگ فروشگاه رفاه و بخشی از ساحل کارون در نزدیکی بازارهای مرکزی پیشنهاد این افراد بوده است.

ساماندهی دستفروشان اهواز، در پی اعتراض کسبه خیابان نادری و تعطیلی سه روزه بازار، در نیمه آذر و جلسه استانداری خوزستان آغاز شد. اما با مقاومت دستفروشان، جابه جایی آنها به محل جدید تا اوایل اردیبهشت امسال طول کشید.

از این زمان اجرائیات شهرداری اجازه کسب و کار در هسته مرکزی شهر را به دستفروشان ندادند. بعد از آن دستفروشان بارها با تجمع در خیابان نادری و روبه روی فرمانداری نسبت به محل تعیین شده برای استقرار خود (پارک ربیع) اعتراض کردند.

در هسته مرکزی اهواز بیش از یک هزار نفر به دستفروشی مشغول بودند که در پارک ربیع برای حدود 700 نفر مکان در نظر گرفته شده بود.

باتوجه به نرخ بالای بیکاری و حاشیه نشینی در اهواز، دستفروشی همیشه یکی از مشکلات این کلان شهر بوده است. با این وجود هیچ گاه به صورت ریشه ای به این مساله پرداخته نشده و بیشتر برخوردها مقطعی و قهری و در یک بازه زمانی خاص، آن هم در قالب جابه جایی تخریب و انهدام بوده است. به همین دلیل بعد از هر بار جابجایی، وضع به شکل سابق خود باز می گردد.

اخبار استان اخبار