مخالفت نمایندگان با طرح الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت

دسته ها: اخبار آموزش و پرورش اخبار

مخالفت نمایندگان با طرح الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت

نمایندگان مردم در خانه ملت با طرح الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش مخالفت کردند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه، 8 خردادماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش با 101 رأی مخالف؛ 99 رأی موافق و 9 رأی ممتنع از مجموع 249 نماینده حاضر در جلسه با طرح مذکور مخالفت کردند.
گفتنی است متن طرح الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش که با مخالفت نمایندگان همراه بود به شرح ذیل است:
طرح الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش
ماده واحده- یک ماده به شرح زیر به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش مصوب 1388/7/15 با اصلاحات و الحاقات بعدی الحاق می شود:
ماده الحاقی- وزارت آموزش و پرورش مکلف است از مشمولین قانون اصلاح تبصره (10) ماده (17) قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش مورخ 1395/6/3 به صورت اختصاصی، آزمون به عمل آورد و کسانی را که حد نصاب نمره لازم را کسب نمایند از سال دوم قانون برنامه ششم توسعه تا پایان آن استخدام نمایند:
حد نصاب آزمون با رعایت قانون مذکور توسط وزارت آموزش و پرورش و ظرفیت استخدام توسط سازمان اداری و استخدامی کشور تعیین می شود و پذیرفته شدگان باید الزاما حداقل دوره یک ساله آموزشی را در دانشگاه فرهنگیان طی نمایند.
آیین نامه اجرائی این قانون حداکثر ظرف مدت سه ماه از تاریخ لازم الاجراء شدن این قانون توسط وزارت آموزش و پرورش و سازمان اداری و استخدامی کشور تهیه می شود و به تصویب هیات وزیران می رسد. مسئولیت مستقیم اجرای این قانون به عهده بالاترین مقام دستگاه های فوق می باشد و تا زمان اجرای کامل این قانون، استخدام نیروی رسمی در وزارت آموزش و پرورش ممنوع است.
تبصره- دو نفر از اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با معرفی کمیسیون به عنوان ناظر بر تدوین آیین نامه اجرائی این قانون تعیین می شوند.

اخبار آموزش و پرورش اخبار