مخالفت کمیسیون آموزش با طرح حذف آزمون استخدام آموزشیاران نهضت سوادآموزی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت که در جلسه امروز این کمیسیون با طرح حذف آزمون استخدامی آموزشیاران نهضت سوادآموزی مخالفت شد.

احمدحسین فلاحی در گفت وگو با ایسنا، در توضیح جلسه امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات گفت: در این جلسه طرح اصلاح ماده الحاقی به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت کمیسیون با شنیدن استدلالات مقامات وزارت آموزش و پرروش و موافقان و مخالفان این طرح با آن مخالفت کرد.

وی توضیح داد: مخالفان معتقد بودند با حذف آزمون استخدامی کیفیت آموزش و پرورش پایین می آید. در مقابل استدلال موافقان این بود که چون برای عده ای این آزمون انجام نگرفته و بدون آزمون جذب شده اند برگزاری آن تبعیض است. به هر حال کمیسیون آموزش با این طرح مخالفت کرد و گزارش آن را به هیات رئیسه برای بررسی در صحن علنی ارجاع می دهد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به بررسی ایرادات شورای نگهبان در لایحه عضویت ایران در موسسه بین المللی تحلیل سامانه های کاربردی گفت: ایرادات شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت و تاکید شد که باید سه بند آن اصلاح شود. چون با قوانین ما منافات دارد.

فلاحی در پایان گفت که کمیسیون بعد از بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح حمایت از تاسیس و تقویت موسسات و مراکز آموزش عالی غیر دولتی، آن را رد کرد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار