مردم نسبت به ثبت نام کارت های ملی هوشمند اقدام کنند

دسته ها: اخبار استان اخبار

مردم نسبت به ثبت نام کارت های ملی هوشمند اقدام کنند

مدیرکل ثبت احوال خوزستان گفت: ضرب الاجلی برای دریافت کارت های ملی هوشمند صورت نگرفته ولی توصیه می کنیم مردم هرچه سریعتر نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

بهنام مریدی ظهر امروز در حاشیه جلسه ثبت وقایع حیاتی خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آمار استان خوزستان را ده ماهه ارائه می کنم چون تازه بهمن ماه را به اتمام رساندیم.

وی افزود: ۶۹ هزار و ۲۷۰ ولادت، ۱۶ هزار ۹۹۹ وفات، ۴۰ هزار و ۳۲۲ ازدواج و ۶ هزار و ۷۰۶ مورد واقعه طلاق را طی ۱۰ ماه اول در سیستم ثبت کردیم.

مدیرکل ثبت احوال خوزستان تصریح کرد: در خصوص کار ملی هوشمند یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر را ثبت نام کردیم که از این بین ۸۰۰ هزار مورد به مردم تحویل شده ولی کلا ۳ میلیون ۴۰۰ هزار کارت ملی افراد بالای ۱۵ سال باید تعویض شوند.

مریدی بیان کرد: دو میلیون و ۱۰۰ هزار کارت باقی مانده که باید امسال یک میلیون را کارت می دادیم که بیشتر از تعهد خود عمل کرده بودیم و تعداد باقی مانده را در دو سال آینده انجام خواهیم داد.

وی عنوان کرد: کارت های قدیمی تا پایان سال ۹۶ تمدید شده و هنوز ضرب الاجلی برای دریافت کارت های ملی هوشمند صورت نگرفته ولی توصیه می کنیم تا مردم هرچه سریعتر قبل از تعیین این مدت زمانی نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

مدیرکل ثبت احوال خوزستان خبر داد: در حال حاضر بالغ بر ۱۰۰ نقطه در خوزستان کار خدمات ثبت احوال و صدور کارت ملی هوشمند را انجام می دهند. از این بین ۳۰ دفتر خود ثبت احوال، ۳۵ دفتر پستی و ۴۰ دفتر پیشخوان برای ما کار می کنند که مردم با مراجعه به آنها می توانند کارت ملی هوشمند را برای خود ثبت نام کنند.

مریدی یادآور شد: پیش ثبت نام کارت ملی هوشمند رایگان است و با مراجعه به سایت ثبت احوال می توانند این کار را برای خود انجام دهند.

وی عنوان کرد: هزنیه هر کارت ملی هوشمند ۲۰ هزار تومان است که به خزانه داری کل کشور صادر می شود و هزینه پستی نیز که کارت را به مردم می رسانند ۹ هزار تومان است.

مدیرکل ثبت احوال خوزستان در پایان با تأکید و یادآوری دوباره نسبت به اینکه پیش ثبت نام در کل کشور و استان خوزستان رایگان است، گفت: هزینه فعال سازی در ثبت احوال رایگان و در دفاتر پستی دو هزار تومان است.

اخبار استان اخبار