مروری بر سه ویژگی برجسته iOS هشت-سه

دسته ها: اخبار

اگرچه برخی ویژگی های iOS 8.3 را در قسمت قبلی صدای بروزرسانی متذکر شدیم، اما سه ویژگی برتر این سیستم عامل را که جدیدا و بصورت انحصاری در این بروزرسانی معرفی شده را قصد داریم در این مطلب بررسی کنیم.

Emoji های رنگین پوست: مدتهاست مسئله توجه و احترام در ایموجی های اپل به رنگین پوستان مطرح شده است. تقریبا ۸۶ درصد نوجوانان و جوانان آمریکایی از ایموجی ها برای ابراز جملات و احساسات در ایمیل ها و پیامک های خود استفاده میکنند. نماد های Emoji در ابتدا با iOS6 معرفی شدند و انواع گوناگونی دارند. ساختار کدگذاری این کرکتر ها بصورت ماتریس های ۲ در ۲ عددی مقدار دهی میشوند و قرار است در نسخه بعدی استاندارد متنی یونی کد استاندارد سازی و تعبیه شوند. اپل نهایتا با دادن تغییراتی در ساختار سیستم عامل های رومیزی و همراهش امکان انتخاب از میان ۵ رنگ پوست مختلف را برای ایموجی های مرتبط با رنگ پوست را فعال کرد. 

فیلترینگ سریع پیام های ناشناسی: هم اکنون در هنگام مرور پیام ها و ایمیل های شخصی خود در بخش پیامک ها و یا اپلیکیشن اصلی Mail اپل، میتوانید به راحتی پیام هایی را که توسط افراد ناشناس ارسال شده اند فیلتر و موقتا آنها را از دید خارج کنید تا تمرکز بیشتری روی ایمیل های شناخته شده داشته باشید. افراد شناخته شده و ناشناس از طریق فهرست مخاطبین شما که در Contacts موجودند تشخیص داده میشوند.

آشنایی سیری بصورت کامل با عربی و دیکته به به این زبان: سیری نهایتا زبان عربی را هم به خوبی یاد گرفت. هم اکنون شما میتوانید از زبان عربی با تمامی العادش در فرمان های صوتی که به عربی میدهی بهره ببرید. از جمله امکانات سیری در هنگام استفاده از عربی امکان دیکته به این زبان بصورت بلادرنگ است. این یعنی اپل به سمت زبان های RTL یا همان راست به چپ رفته و به زودی زبان فارسی را هم پشتیبانی خواهد کرد. 

ویژگی های دیگری برای این سیستم عامل ارائه شده که البته به مهمی موارد بالا ارزیابی نمیشود از جمله آنها میتوان به امکان استفاده از CarPlay (که هنوز در ایران فعال نشده) و دانلود اپلیکیشن های رایگان بدون نیاز به وارد کردن پسورد اشاره کرد. 

 

اخبار