مرکز علمی کاربردی راه‌آهن در خوزستان راه‌اندازی می‌شود

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی خوزستان از انجام توافقات اولیه با مسئولان شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران برای راه‌اندازی مرکز آموزش علمی کاربردی راه‌آهن در استان خبر داد.

دکتر مسعود خداپناه با اشاره به نشست مشترک مسئولان دانشگاه علمی کاربردی استان با مدیران راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: با توافقات انجام‌شده قرار است همکاری‌های مشترکی میان دانشگاه علمی کاربردی و شرکت راه‌آهن شکل بگیرد.

وی افزود: این همکاری‌ها هم در قالب انجام طرح‌ها و پروژه‌های تحقیقاتی و فنی و همچنین فعال‌کردن دوره‌های آموزشی در قالب تأسیس مرکز علمی کاربردی راه‌آهن خواهد بود.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی خوزستان تصریح کرد: با توجه به رایزنی‌های اولیه این دوره‌های آموزشی می‌تواند در اندیمشک و اهواز فعال شود؛ البته ممکن است این دوره‌ها مشابه یکدیگر نباشند یا همپوشانی داشته باشند.

خداپناه با اشاره به اینکه قبلاً مرکز علمی کاربردی راه‌آهن در تهران فعالیت می‌کرد، افزود: با این وجود در حال حاضر مرکز علمی کاربردی راه‌آهن در هیچ جای کشور وجود ندارد و مرکز قبلی نیز به دلیل برخی محدودیت‌ها و شرایط تعطیل شد. در نشست اخیر مسئولان راه آهن برای راه‌اندازی این مرکز در استان استقبال و اعلام آمادگی کردند.

وی درباره زمان راه‌اندازی این مرکز و جذب دانشجو، اظهار داشت:‌ با توجه به وجود توانمندی‌ها و زیرساخت‌های لازم در راه‌آهن، با فراهم کردن شرایط اولیه می‌توان دوره‌های آموزشی را از سال آینده فعال کرد؛ البته راه‌اندازی دوره‌های مصوب راحت‌تر است اما برای راه‌اندازی دوره‌های جدید باید ابتدا سرفصل آن نوشته و آماده شود.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی خوزستان با بیان اینکه در صورت فراهم شدن مقدمات کار دانشگاه آمادگی دارد در کوتاه‌ترین زمان دوره‌های آموزشی مورد نیاز راه‌آهن را راه اندازی کند، گفت: در حال حاضر 33 مرکز علمی کاربردی در سراسر استان فعالیت می‌کنند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار