مزایای به کارگیری فارغ التحصیلان شغل اولی برای کارفرمایان

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

مزایای به کارگیری فارغ التحصیلان شغل اولی برای کارفرمایان

معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام، گفت: مزایای به کارگیری فارغ التحصیلان شغل اولی برای کارفرمایان، تجربه‌های موفق در الگوی نوین نوید بخش اثربخشی طرح توانمندسازی است.
«احمد خانمحمدیان» در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه، انتخاب جهاد دانشگاهی به عنوان مجری طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار نویدبخش اجرای اثرگذار این طرح است، اظهار کرد: طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار برگرفته از الگوی نوین طرح توسعه مشاغل خانگی است که در آن سه فاز بررسی اولویت و پتانسیل منطقه، توانمندسازی متقاضیان و مرحله اتصال به بازار پیش‌بینی شده است.
وی با بیان اینکه کارفرمای اصلی طرح معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری است و مدیرکل بانوان و خانواده در استان کارفرمای استانی و بازوی نظارتی معاونت زنان است و دو نهاد حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) و اداره کل بهزیستی استان در شناسایی افراد واجد شرایط همکاری می‌کنند.
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام تصریح کرد: پایش مستمر طرح به صورت تخصصی بر عهده اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و جهاد دانشگاهی به پشتوانه الگوی نوین مشاغل خانگی مجری این طرح است که امیدواریم به خوبی در استان اجرا شود.
وی پای کار آمدن پشتیبان و اتصال به بازار را از ویژگی‌های خوب طرح الگوی نوین عنوان کرد و ادامه داد: در بحث توانمندسازی زنان سرپرست خانوار این موضوعات نیز دنبال می‌شود و تجربه‌های موفق در طرح پایلوت نوید بخش به نتیجه رسیدن طرح توانمندسازی است.
پرداخت ۱۷۵ میلیارد تومان برای طرح اشتغال روستایی
خانمحمدیان در بخش دیگری از این گفتگو، اظهار کرد: از بهمن ماه ۱۳۹۶ تاکنون بر اساس آخرین آمار با پرداخت افزون بر ۱۷۵ میلیارد تومان به طرح‌های اشتغال زایی روستایی و عشایری در این استان، زمینه اشتغال بیش از ۵ هزار نفر فراهم شده است.
وی با بیان اینکه این تسهیلات در سه بخش کشاورزی، خدمات و صنعت در این استان به متقاضیان پرداخت شده است، تصریح کرد: در راستای حفظ و تداوم حیات روستاهای کشور و رونق اشتغال روستایی، دولت تدبیر و امید طرح‌های مطلوبی ارائه داده که پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی یکی از این طرح‌ها است.
مزایای به کار گیری فارغ‌التحصیلان شغل اولی برای کارفرمایان
معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام با اشاره به لزوم به کارگیری فارغ التحصیلان دانشگاهی ادامه داد: در صورتی که کارفرمایان، فارغ التحصیلان دانشگاهی را به کار گیرند (فارغ التحصیلان شغل اولی) معادل ۳۰ درصد از حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار فرد جدید استخدام به مدت ۱۲ ماه توسط اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداخت می‌شود و علاوه بر این در صورتی که کارفرمایان فارغ التحصیلان دانشگاهی را استخدام کنند، می‌توانند به مدت ۲ سال از مزایای طرح مشوق‌های بیمه‌ای برخوردار شوند به عبارتی حق بیمه سهم کارفرمایی نیروی کار جدید توسط دولت پرداخت می‌شود.
وی هدف از اجرای این طرح را افزایش فرصت‌های شغلی، کاهش هزینه‌های نیروی کار برای کارفرمایان دانست.
هدف از اجرای طرح مشوق‌های بیمه کارفرمایی
معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام درباره طرح مشوق‌های بیمه کارفرمایی هم گفت: با این طرح افزایش درجه اشتغالزایی صورت می‌گیرد و هم‌چنین با اجرای طرح کارورزی و مهارت آموزی، افراد آموزش می‌بینند و نیروی انسانی ماهر دارای صلاحیت حرفه‌ای شکل می‌گیرد که موجب افزایش درجه اشتغالزایی می‌شود.
۳۰ تیر، آخرین مهلت سیزدهمین جشنواره انتخاب کارآفرینان برتر
خانمحمدیان با قدردانی از همراهی رسانه‌ها، گفت: سیزدهمین جشنواره انتخاب کارآفرینان برتر با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ کارآفرینی با تاکید بر نوآوری و خلاقیت در کسب و کار، شناسایی کارآفرینان برتر استان و معرفی آنان به عنوان الگو به آحاد جامعه و بویژه جوانان و ایجاد تعامل بین فعالان اقتصادی برگزار می‌شود.
وی گفت: نام نویسی در سیزدهمین جشنواره انتخاب کارآفرینان برتر از ۸ خرداد آغاز شده و تا ۳۱ تیرماه ادامه خواهد داشت و همه کارآفرینان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی www.karafarinanebartar.ir نسبت به ثبت نام ، تکمیل فرم‌های مربوطه و ارسال مستندات اقدام کنند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار