مسئولان و شرکت ها نارضایتی نسبی در شوش را رفع کنند

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

مسئولان و شرکت ها نارضایتی نسبی در شوش را رفع کنند

استاندار خوزستان گفت: مسئولان و شرکت های موجود در شهرستان شوش، رضایتی نسبی ایجاد شده در این شهرستان را رفع کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا شریعتی پیش از ظهر امروز در ستاد اشتغال شهرستان شوش در محل سالن جلسات فرمانداری اظهار کرد: ظرفیتی بی نظیر و غیرقابل انکاری دست شرکت نیشکر هفت تپه است؛ بنابراین همین شرکت هم باید موتورمحرکه اقتصادی و اشتغالزایی شهرستان شوش باشد.

وی خطاب به نمایندگان بخش خصوصی، کارگاه ها و کارخانه های شوش گفت: انتظار است که نارضایتی نسبی موجود در شهرستان را برطرف کنید. البته در این بین از شرکت نیشکر هفته تپه شوش انتظار بیشتری دارم و باید دغدغه های کارگرانی که قادر به پاسخگویی به نیازهای خانواده نیستند را برطرف کند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: برای حمایت از بخش تولید نیز تمامی دستگاه های خدمات رسان از جمله شرکت های زیرساختی مثل برق، گاز و آب را مؤظف کردیم تا انشعاب صنایع و کارگاه های تولیدی را قطع نکنند.

شریعتی ادامه داد: حمایت از سرمایه گذار، تولید، رفع دغدغه های آنها و نگهداری شرایط موجود آنها را در حد بضاعت انجام می دهیم. این حمایت ها را وظیفه خود می دانیم ولی در ازای این پشتیبانی ها نیز رفع دغدغه های کارگران را از آنها خواستاریم.

وی خبر داد: به منظور ایجاد رفاه بیشتر برای مردم، مجوز تردد تاکسی های شهری اروندی را اخذ کردیم که در ابتدای کار این طرح را در شهر اهواز اجرا کردیم.

استاندار خوزستان تأکید کرد: باید با پتانسیل هایی که شوش دارد، شرایط این شهرستان خیلی بهتر از این باشد؛ بنابراین شرایط به نحوی باشد که به سمت مطلوب تر شدن شرایط شهرستان به ویژه در حوزه جوانان حرکت کنیم.

افزایش خلق ثروت در شوش

شریعتی عنوان کرد: در سال ۹۰ جمعیت این شهرستان ۲۰۲ هزار نفر و در حال حاضر ۲۰۵ هزار نفر هست که خیلی رشد نداشته ولی ۱۱۰ هزار تن گندم در سال ۹۰ خریداری شده بود که امسال به ۲۵۷ هزار تن افزایش پیدا کرده و این معنای افزایش خلق ثروت در این شهرستان است.

وی با اشاره به دو و نیم برابر شدن خلق ثروت در شهرستان شوش بیان کرد: خوزستان جزو استان هایی هست که بیشترین پرداختی هزینه خرید گندم را داشته و تنها یک درصد از مطالبات این حوزه پرداخت نشده است.

استاندار خوزستان ادامه داد: البته باید به زیرساخت های شهرستان شوش از جمله کارخانه قند شوش توجه بیشتری داشت. دولت بیش از ۳۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه کرده تا کارخانه امروز در مرحله انعقاد قرارداد خرید چغندر باشد.

شریعتی با تأکید بر جذب نیرو برای کارخانه قند شوش از نیروهای بومی شهرستان شوش یادآور شد: این کارخانه به صورت غیر مستقیم چهار هزار نفر (فصلی) و به صورت مستقیم نیز ۲۵۰ نفر اشتغالزایی دارد.

وی ابراز امیدواری کرد: کارخانه کاغذ پارس از وضعیت مناسبی برخوردار و برنامه توسعه ای را نیز درنظر دارد و حدود ۲۰۰ نفر اشتغالزایی مستقیم خواهد داشت. همچنین کارخانه پارس چوب نیز اشتغالزایی خوبی ایجاد و فقط درگیر مسائل صندوق پولی خود هست که پیگیری آن نیز در حال انجام است.

استاندار خوزستان تأکید کرد: بانک توسعه را باید مؤظف کنیم که شخصا پیگیر راه اندازی کشتارگاه صنعتی شهرستان شوش شود؛ با توجه به اینکه خط دو کشتارگاه صنعتی را در خوزستان نداریم و این کمبود باعث جلوگیری از صادرات مرغ به خارج از کشور می شود، باید هرچه سریعتر در اسرع وقت این مشکل را حل کنیم.

شریعتی با اشاره به پیگیری مشکلات شرکت شیر پگاه در زمینه مالیات ادامه داد: تلاش بر این است تا خریدهای این شرکت از درون استان آن هم در حد امکان انجام شود. همچنین برای تحرک بیشتر این شرکت مطالبات بعدی آنها را از آموزش و پرورش پیگیری می کنیم.

وی اظهار کرد: پایانه صادراتی در دزفول در حال اجراست و در عین حال اندیمشک و شوش نیز پیگیر راه اندازی آن هستند ولی واقعا هدررفت منابع است و جوابگو نخواهد بود. این رقابت ناسالم بین شهرها پیش خواهد آورد که به هر سه شهر آسیب وارد می کند.

استاندار خوزستان خطاب به مسئولان گفت: هر سه شهرستان باید به توافق برسند تا تنها یک پایانه احداث شود چون فعالیت هر سه کنار هم باعث هدررفت منابع و ایجاد رقابت ناسالم بین شهرستان های مجری می شود.

شریعتی تصریح کرد: تعدد فرصت ها و پتانسیل های خوزستان نعمت های بسیاری برای این استان دارد ولی این موضوع مشکلاتی را در زمینه صدور مجوزهای سرمایه گذاری ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: در استان خوزستان باید از ۲۳ سازمان برای صدور مجوز سرمایه گذاری استعلام انجام شود که در برخی موارد به ۲۸ مورد هم افزایش پیدا می کند و چنین مسئله ای باعث تأخیر در روند سرمایه گذاری ها می شود.

استاندار خوزستان بیان کرد: به دلیل همین استعلامات صدور مجوز بالا سختی کار برای سرمایه گذاری در خوزستان بسیار بالا است ولی با برنامه نویسی و کدگذاری دنبال حذف فرآیندهای اضافه و هم تراز هستیم.

شریعتی ابراز امیدواری کرد: امیدوارم روند صدور مجوز سرمایه گذاری از دو تا سه سال به حدود ۶ ماه کاهش پیدا کند. با این کاهش زمان دیگر ترمز سرمایه گذاری در استان خوزستان نخواهیم داشت و کار سرعت بیشتری به خود می گیرد.

وی خطاب به فرمانداران و سایر مسئولان اجرایی شهرستان شوش گفت: یکی از شاخص های اصلی ما برای روند پایش از مسئولان اشتغال و سرمایه گذاری است. میزان سرمایه گذاری، اشتغالزایی و همچنین تسهیل امور سرمایه گذاران نیز از جمله مؤلفه های این شاخص پایش عملکرد مسئولان استان است.

استاندار خوزستان با تأکید بر لزوم دنبال کردن کار سرمایه گذاران تأکید کرد: همه مسئولان باید با حفظ سلامت کاری دنبال کار سرمایه گذاران و پیمانکاران باشند چون همه جزو سرمایه های استان هستند.

شریعتی با تأکید بر لزوم حفظ، صیانت و حمایت از سرمایه گذاران خوزستانی گفت: این سرمایه گذاران به راحتی رتبه دو را در حوزه فعالیت خود کسب نکرده بلکه استان برای چنین رتبه ای هزینه کرده است؛ بنابراین برای توسعه استان باید از آنها حمایت کرد.

وی با اشاره به اینکه دشمن اصلی جمهوری اسلامی بیکاری است، گفت: اولویت اصلی استان خوزستان اشتغالزایی است و حتی سپاه نیز برای افزایش ضریب امنیت نسبت به اشتغالزایی به روش مشاغل خانگی اقدام می کند.

استاندار خوزستان در پایان خطاب به رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: یک نفر را به عنوان نماینده راه اندازی شهرک های کشاورزی در استان معرفی کنید؛ این ظرفیت برای شهرستان شوش نیز بسیار کارساز خواهد بود و علاوه بر اشتغالزایی باعث افزایش خلق ثروت و تحول اقتصادی شهرستان نیز می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، در این جلسه مدیرعامل شرکت شیر پگاه مشکلات مختلف خود از جمله مطالبات این شرکت از آموزش و پرورش را بیان و مدیرعامل شرکت نیشکر هفت تپه شوش نیز از به روز شدن مطالبات کارگران تا چهار ماه آینده خبر داد.

نماینده مردم شوش در مجلس، مدیرکل و معاونان تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، فرماندهی انتظامی شوش، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، مدیرکل اقتصادی استانداری خوزستان، فرماندار شوش، مشاور استاندار و برخی دیگر از مسئولان استانی و محلی در این جلسه حضور داشتند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار