مسئول وزارتی: دولت بیمه کارکنان مدارس غیردولتی را پیگیری می کند

دسته ها: اخبار آموزش و پرورش اخبار

مسئول وزارتی: دولت بیمه کارکنان مدارس غیردولتی را پیگیری می کند

مدیرکل مدارس و مراکز غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه 200 هزار نفر در مدارس غیر دولتی کشور اشتغال دارند، گفت: پیگیری بیمه کارکنان مدارس غیر دولتی کشور از برنامه های جدی این نهاد است.

حسن مسعودی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ماده 25 قانون با صراحت بر موضوع بیمه کارکنان مراکز غیر دولتی تاکید دارد و مشخص کرده که همه افرادی که در مراکز غیر دولتی کار می کنند و فاقد پوشش بیمه ای هستند باید تحت پوشش قانون تامین اجتماعی که یکی از مصادیق آن بیمه است، قرار گیرند.
وی با بیان اینکه تاسیس کنندگان این مدارس باید نسبت به بیمه تمامی کسانی که همکاری دارند، اقدام کنند، اضافه کرد: افراد پاره وقت نیز باید زیرپوشش بیمه باشند و حق و حقوق خود را مطابق با قانون کار دریافت کنند.
وی بیان کرد: حمایت از موسسان، دانش آموزان، اولیا و حمایت از قانون و مقررات و کارکنان مشغول کار در این مدارس در دستور کار قرار داده شده است.
مدیرکل مدارس و مراکز غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: 11 درصد از دانش آموزان کشور به تعداد حدود یک میلیون و 500 هزار نفر در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند که نوآموزان پیش دبستانی و خرید خدمات در بین این 11 درصد نیستند.
مسعودی ادامه داد: در برنامه ششم توسعه، تحصیل 15 درصد از دانش آموزان کشور در این مدارس هدفگذاری شده است.
وی با بیان اینکه 14 هزار و 500 مدرسه غیردولتی در کشور وجود دارد، اظهار کرد: توسعه و تقویت مدارس غیر دولتی هدف این بخش بوده و سیاست های وزیر آموزش و پرورش و سازمان نیز بر نقش آفرینی بیشتر این مدارس در کشور استوار است.
مسعودی با بیان اینکه هدفگذاری های سال قبل بر پوشش 20 درصدی دانش آموزان بوده است، اظهار کرد: این هدفگذاری محقق نشده و و سهم کشور از این مدارس بسیار کم است.
به گزارش ایرنا هم اکنون 13 میلیون دانش آموز در کشور مشغول به تحصیل هستند که فقط 11 درصد آنان در مدارس غیر دولتی تحصیل می کنند.

اخبار آموزش و پرورش اخبار