مسیر جذب معلم از طریق حق‌التدریس بسته نشده است/ جزئیات طرح تعیین تکلیف معلمان حق‌التدریس مشخص نیست

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

مسیر جذب معلم از طریق حق‌التدریس بسته نشده است/ جزئیات طرح تعیین تکلیف معلمان حق‌التدریس مشخص نیست

رئیس کمیته آموزش و پرورش مجلس گفت: مسیر جذب معلم حق‌التدریس بسته نشده است؛ واقعیت این است که تعدادی معلم در آموزش و پرورش وجود دارند که ممکن است آموزش به اندازه کافی ندیده باشند و جای پای محکمی هم ندارند.

محمد بیرانوندی رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در خصوص «الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش» اظهار داشت: پیشنهاد اصلی این طرح با من بوده است اما فعلاً نمی‌توان درباره جزئیات صحبت کرد، متن نهایی جزئیات دقیقاً مشخص نیست و بعد از بررسی‌ها در کمیسیون مشخص می‌شود.

وی در پاسخ به پرسش «تصویب ممنوعیت به‌کارگیری حق‌التدریس در آموزش و پرورش» بیان داشت: مسیر جذب معلم حق‌التدریس بسته نشده است؛ واقعیت این است که تعدادی معلم در آموزش و پرورش وجود دارند که ممکن است آموزش به اندازه کافی ندیده باشند و جای پای محکمی هم ندارند.

بیرانوندی در پاسخ به این پرسش که «رویکرد این طرح تعلیم و تربیتی است یا ایجاد اشتغال» گفت: این معلمان شاغلند اما تکلیف آنها مشخص نیست و ما باید به آنها بابت کارشان اطمینان بدهیم.

رئیس کمیته آموزش و پرورش مجلس ادامه داد: معلمان حق‌التدریس سال 94 هم شامل این طرح خواهند بود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار