مشارکت ۵۰ دانشگاه در طرح رصد اشتغال فارغ التحصیلان

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

مشارکت ۵۰ دانشگاه در طرح رصد اشتغال فارغ التحصیلان

مدیرکل دفتر ارتباط صنعت و دانشگاه وزارت علوم گفت: تاکنون ۵۰ دانشگاه اطلاعات خود را برای طرح رصد اشتغال فارغ التحصیلان به وزارت علوم ارسال کرده اند.

محمد سعید سیف در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: طرح رصد اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی از اسفندماه سال گذشته آغاز شده است و تاکنون ۵۰ دانشگاه اطلاعات خود را برای مشارکت در این طرح به وزارت علوم ارسال کرده اند.

وی افزود: باتوجه به اینکه آمار دقیقی از وضعیت اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی وجود نداشت، بنابراین وزارت علوم طرح رصد اشتغال فارغ التحصیلان را آغاز کرد.

مدیرکل دفتر ارتباط صنعت و دانشگاه وزارت علوم خاطرنشان کرد: اطلاعات ارسال شده از سوی دانشگاه ها در وزارت علوم مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد و نتایج نیز به صورت رسمی اعلام خواهد شد.

سیف اظهار داشت: برنامه داریم هر ۶ ماه یک بار اطلاعات دانشگاه ها در این زمینه را به روز کنیم.

وی عنوان کرد: نتایج به دست آمده از این طرح موجب می شود که دانشگاه ها بتوانند برنامه ریزی دقیق و عملیاتی تر برای آینده خود داشته باشند.

مدیرکل دفتر ارتباط صنعت و دانشگاه وزارت علوم گفت: همچنین با اجرای این طرح نیازهای دانشجویان برای ورود به بازار کار نیز مشخص خواهد شد.

سیف تاکید کرد: نتایج ارزیابی های این طرح موجب می شود در سطح وزارت علوم نیز تصمیم گیری صحیح درخصوص رشته ها، نیازها و برنامه ها صورت گیرد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار