ابلاغ شیوه نامه جدید جذب نیروی طرحی پرستاری

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

مشکل طرح نیروی انسانی گروه‌های پرستاری حل می‌شود

مدیر کل دفتر توانمندسازی و سرمایه‌های انسانی معاونت پرستاری از ابلاغ شیوه نامه جدید جذب نیروی طرحی به دانشگاه‌های علوم پزشکی خبر داد.
به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، احمد نجاتیان مدیر کل دفتر توانمندسازی و بهبود سرمایه‌های انسانی معاونت پرستاری اظهار داشت: در پی مشکلات ایجاد شده در مورد جذب نیرو‌های پرستاری در انتظار طرح در برخی دانشگاه‌های علوم پزشکی که منجر به ایجاد صف‌های طولانی در مورد طرح شده بود، با پیگیری معاون پرستاری و برگزاری نشست‌های کارشناسی فراوان بین حوزه معاونت پرستاری و معاونت توسعه و با موافقت وزیر بهداشت شیوه نامه جدید جذب نیروی طرحی تایید و به زودی به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ابلاغ خواهد شد.

وی افزود: براساس این دستورالعمل، چنانچه دانشگاهی نتواند نیرو‌های در انتظار طرح که بومی آن دانشگاه محسوب می‌شوند را تا چهار ماه پس از ثبت نام به کار گیرد، وزارت بهداشت برای این گروه افراد پایان طرح ارائه خواهد کرد.

مدیرکل دفتر توانمندسازی و بهبود سرمایه‌های انسانی معاونت پرستاری تصریح کرد: همچنین تمدید طرح گروه‌های پرستاری در دانشگاه‌هایی که نیروی پشت طرح دارند، ممنوع شده است و این دانشگاه‌ها موظف هستند نیروی مورد نیاز خود را از طریق استخدام قرارداد و یا خرید خدمت تامین کنند و وزارت بهداشت نیز مجوز‌های لازم را ارائه خواهد کرد. تمدید طرح فقط با تایید معاونت پرستاری به مناطق خاص انجام خواهد شد.

نجاتیان همچنین از دانشگاه‌ها درخواست کرد برای فراهم کردن امکانات اقامت برای نیرو‌های طرحی در مناطق محروم، امکان جذب و نگهداشت این نیرو‌ها را فراهم آورند و اظهار امیدواری کرد: با ابلاغ و اجرای این دستورالعمل نگرانی فارغ التحصیلان گروه‌های پرستاری در مورد طرح، رفع می‌شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار