مشکل کمبود پرستار در بیمارستان‌های دولتی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

مشکل کمبود پرستار در بیمارستان‌های دولتی

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در 13 ماه گذشته 6154 میلیارد تومان برای تامین اجتماعی اسناد ارسال کردیم که از این تعداد فقط 1857 میلیارد آن داده شده است.
به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت در نشست خبری گفت: در سیزده ماه گذشته یعنی از اول فروردین 95 تا آخر فروردین 96 ، 6 هزار و 154 میلیارد اسناد برای تامین اجتماعی ارسال کردیم که از این عدد فقط هزار و 857 میلیارد پرداخت شده و اکنون 4 هزار و 297 میلیارد تومان مطالبات ما از تامین اجتماعی بوده است.
وی افزود: سازمان تامین اجتماعی پرداخت‌هایی انجام داده است اما پرداخت مناسب حاصل نشده و تاخیر سازمان تامین اجتماعی بسیار زیاد است. بیمه سلامت با توجه به پرداختی‌های آخر سال وضعیت بهتری دارد.
حریرچی در ادامه در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه «با توجه به افزایش تخت بیمارستانی و کمبود پرستار آیا وزارت بهداشت برنامه خاصی برای استخدام پرستار دارد؟» گفت: یکی از مشکلات کمبود پرستار است به همین دلیل ما ظرفیت دانشکده پرستاری را افرایش دادیم و قسمت عمده مشکلات حل شد. اما تخت‌های جدید در مراکز جدید حتما نیروهای جدیدی را می‌خواهند و در بیمارستان‌های موجود به انواع دلایل احتیاج به پرستار بیشتر داریم. اما هنوز مجوزهای لازم را در این خصوص کسب نکرده‌ایم.
سخنگوی وزارت بهداشت افزود: با اینکه دولت همکاری خوبی کرده اما باید تلاش بیشتر شود امیدواریم تعداد قابل توجهی پرستار اضافه کنیم.
وی گفت: بیش از صد هزار نیرو در وزارت بهداشت داریم که اکثر آنها در دولت قبل گرفته شده‌اند اما اکثر آ‌نها شرکتی و قراردادی هستند و حقوق آنها از محل درآمد اختصاصی پرداخت می‌شود اما مطلوب وزارت بهداشت این است این نیروها استخدام شوند.
حریرچی گفت: مطلوب وزارت بهداشت این است که نیروهای شرکتی و قراردادی استخدام شوند اما با توجه به افزایش شدید نیرو در دولت قبل این کار تا حدی شدنی نیست.
سخنگوی وزارت بهداشت درخصوص واردات پالم گفت: ما کاهش قابل توجه واردات پالم را نسبت به قبل داشتیم اما دانست که هیچ کشوری این هدف را ندارد که واردات آن را به صفر برساند. واردات روغن پالم نسبت به سال قبل کاهش یافته علاوه بر اینکه مالیات واردات نیز افزایش یافته است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار