مصوبه مجلس 60 هزار معلم حق التدریس و آموزشیار نهضتی را تعیین تکلیف کرد

دسته ها: اخبار آموزش و پرورش اخبار

مصوبه مجلس 60 هزار معلم حق التدریس و آموزشیار نهضتی را تعیین تکلیف کرد

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس از تعیین تلکیف بیش از 60 هزار نیروی حق التدریس و آموزشیار نهضتی با تصمیم اخیر مجلس خبر داد.

ناصر شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به تصویب طرح الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سواد آموزی در نشست علنی هفته گذشته مجلس، اظهار کرد: مجلس در تصمیمی عاقلانه و بسیار مهم به این مصوبه رأی قاطعی داد.

نماینده مردم بندرلنگه، بستک و پارسیان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سواد آموزی سال‌ها با حداقل حقوق و دستمزد در سخت‌ترین و محروم‌ترین مناطق کشور صادقانه و با عشق و علاقه مشغول کار بودند و هرگز به علت کمبود‌‎ها و محرومیت‌ها کم کاری نداشتند.
با این تصمیم مجلس 42 هزار نیروهای حق التدریس خرید خدمات آموزشی و پیش دبستانی و 19 هزار و 500 آموزشیار نهضت سواد آموزی تعیین تکلیف شدند

وی یادآور شد: با این تصمیم مجلس 42 هزار نفر نیروهای حق التدریس خرید خدمات آموزشی و پیش دبستانی و 19 هزار و 500 نفر آموزشیاران نهضت سواد آموزی تعیین تکلیف شدند که مجموعا این قانون بیش از 60 هزار نفر را شامل می‌شود.

شریفی با بیان این توضیح که معلمان حق التدریس خرید خدمات آموزشی و پیش دبستانی بدون آزمون راهی دانشگاه فرهنگیان می‌‎شوند و پس از یکسال از آن‌ها آزمونی گرفته می‌‎شود، افزود: اما برای آموزشیاران نهضت سواد آموزی بر اساس قانون کسانی که از سال 92 تا امروز تدریس داشته‌اند، مشمول این قانون می‌شود و آزمونی داخلی نیز بین این نفرات برگزار می‎شود.

عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه قانون مذکور تنها بخشی از نیاز آموزش و پرورش را برطرف می‌‎کند، افزود: چنانچه این مصوبه به تأیید مجلس نمی‎رسید قطعا آموزش و پرورش در سال آینده با مشکل جدی مواجه مواجه می‌شد.

اخبار آموزش و پرورش اخبار