مصوب شدن رشته هوشبری برای دانشکده علوم پزشکی آبادان

دسته ها: اخبار

معاون آموزشی دانشکده علوم پزشکی آبادان خبر داد:
مصوب شدن رشته هوشبری برای دانشکده علوم پزشکی آبادان
معاون آموزشی، پژوهشی و دانشجویی دانشکده علوم پزشکی آبادان از مصوب شدن رشته هوشبری در مقطع کارشناسی برای این دانشکده خبر داد.

محمد محبوبی امروز اظهار کرد: رشته کارشناسی هوشبری با 20 نفر ظرفیت، برای دانشکده علوم پزشکی آبادان مصوب شده و در دفترچه کنکور سال 94 قرار گرفت.

وی با بیان اینکه برای جذب دانشجو در رشته فوریت‌های پزشکی در آبادان نیز موافق اصولی اخد شده است، افزود: داوطلبان می‌توانند با مراجعه به دفترچه سازمان سنجش کشور کد محل رشته و عناوین رشته‌ها را مشاهده و انتخاب نمایند.

معاون آموزشی، پژوهشی و دانشجویی دانشکده علوم پزشکی آبادان ادامه داد: بر اساس اصلاح قانون عدالت آموزشی مصوبه سال 1392 مجلس شورای اسلامی در خصوص تربیت دانشجوی بومی از محل اصلاح قانون مذکور تعداد 26 نفر در رشته پزشکی مخصوص داوطلبان شهرستان‌های آبادان، خرمشهر، شادگان و اروندکنار است.

وی با ارائه جزییات بیشتر در خصوص دیگر دانشجویان پزشکی دانشکده علوم پزشکی آبادان، خاطرنشان کرد: به صورت کلی ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی ما 59 نفر بوده که از این تعداد، 26 دانشجو بومی، 26 دانشجوی از میان سایر داوطلبان و هفت نفر به عنوان ظرفیت مازاد(پردیس بین‎‌الملل) جذب می‌شوند.

محبوبی ضمن اشاره به دیگر رشته‌های دانشکده علوم پزشکی آبادان، تصریح کرد: به غیر از رشته پزشکی، ظرفیت پذیرش دانشجوی ما را 20 نفر در رشته اتاق عمل، 66 دانشجو در رشته پرستاری، 23 دانشجو در علوم آزمایشگاهی و 20 نفر در رشته کارشناسی بهداشت عمومی تشکیل می‌دهند.

اخبار