مطالبات حق‌التدریس معلمان اردیبهشت تسویه می‌شود

دسته ها: اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار

مطالبات حق‌التدریس معلمان اردیبهشت تسویه می‌شود

مدیرکل دفتر برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به بخشی از مطالبات معلمان که هنوز پرداخت نشده است، گفت: مطالبات مربوط به ساعات حق التدریس نیروهای رسمی در اردیبهشت ماه با دریافت اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه تسویه خواهد شد.

به گزارش تسنیم، آموزش‌وپرورش سال 95 را نیز با معضل کسری بودجه پشت سر گذاشت و این مسئله منجر شد برخی مطالبات از جمله حقوق نیروهای حق‌ التدریس‌ و سرباز معلمان و ساعات حق‌ التدریس نیروهای رسمی از ابتدای مهر ماه 95 پرداخت نشود.

در آخرین روزهای سال 95، مسئولان آموزش‌وپرورش از اختصاص اعتبار از سوی دولت برای پرداخت بخشی از مطالبات معلمان خبر دادند. طبق گفته‌های منصور مجاوری مدیرکل دفتر برنامه و بودجه آموزش‌وپرورش با این تخصیص و ابلاغ اعتبار، رکورد کمک منابع مالی در چهار دهه گذشته ثبت شد و موجب شد بخش بسیار زیادی از بدهی و مطالبات پرسنلی و اشخاص حقوقی پرداخت شود. با این اعتبار بدهی نیروهای خرید خدمات آموزشی سال 94، حقوق سرباز معلمان، حقوق نیروهای قراردادی سال 95، حق‌التدریس‌های آزاد سال 95، هزینه فوت و ازدواج از سال 88 تا 94، ارفاقی‌ سنوات بازنشستگان آموزش و پرورش استثنایی و بخشی از بدهی بانک‌ها و بیمه‌ها پرداخت می‌شود.

با این وجود هنوز بخش دیگری از مطالبات معلمان باقی مانده است، در همین رابطه منصور مجاوری در خصوص پرداخت مطالبات معلمان اظهار کرد: براساس توافقات انجام شده در سال 95 توانستیم به دلیل کمک‌های سازمان برنامه و بودجه سال خوبی را برای آموزش و پرورش داشته باشیم و بیشترین پرداخت‌ها را بابت بدهی‌های فرهنگیان که از سال 87 باقی مانده بود انجام دادیم.

وی افزود: درسال 95 با تخصیص اعتبار مناسب از سوی دولت موفق شدیم تمام پاداش پایان خدمت بازنشستگان سالهای 93 و 94، حق التدریس نیروهای آزاد و حقوق سربازمعلمان و نیروهای قراردادی را تا پایان اسفندماه پرداخت کنیم. همچنین بخشی از حق التدریس نیروهای رسمی نیز پرداخت شده است.

مدیرکل دفتر برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش گفت: باقیمانده مطالبات مربوط به ساعات حق التدریس نیروهای رسمی در اردیبهشت ماه با دریافت اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه تسویه خواهد شد.

مجاوری در پاسخ به این پرسش که کدام بخش از مطالبات فرهنگیان هنوز پرداخت نشده است، عنوان کرد: در بخش پرسنلی، حق التدریس شاغلان، حق الزحمه امتحانات خرداد وشهریور سال گذشته، حق الزحمه انتخابات سال 94 و هزینه‌های طرح خرید خدمات آموزشی پرداخت نشده است.

اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار