مطالبه مقام معظم رهبری برای اشتغال آفرینی فارغ التحصیلان جدی است/ تربیت تکنسین ماهر در کشور مغول مانده است

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

مطالبه مقام معظم رهبری برای اشتغال آفرینی فارغ التحصیلان جدی است/ تربیت تکنسین ماهر در کشور مغول مانده است

مخبر دزفولی با اشاره به آمار فارغ التحصیلان بیکار دانشگاهی گفت: مطالبه مقام معظم رهبری برای اشتغال آفرینی جوانان جدی است.

مطالبه مقام معظم رهبری برای اشتغال آفرینی فارغ التحصیلان جدی است / مغفول ماندن تربیت تکنسین ماهربه گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد رضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به دیدار اخیر اساتید دانشگاه‌ها با رهبر معظم انقلاب «مدظله العالی» گفت: در مورد فرمایشات ایشان به ویژه در مورد نقشه جامع علمی کشور و آمایش آموزش عالی برنامه علمی، باید تدوین و اجرا شود.

وی با گرامیداشت یاد مرحوم دکتر احمدی و دکتر شیخ زین الدین و با اشاره به آمار ۴۰ درصدی بیکاری فارغ التحصیلان افزود: این آمار غیرقابل قبول است و باید دانشگاهیان در این زمینه به طور جدی وارد کار شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: مطالبه رهبر معظم انقلاب «مدظله العالی» از همه نهاد‌های فعال در حوزه علم و فناوری، در زمینه اشتغال آفرینی برای فارغ التحصیلان جدی است.

تجربه قابل قبول حوزه علوم پزشکی برای اشتغال فارغ التحصیلان

مخبر دزفولی گفت: در حوزه علوم پزشکی تجربه خوبی در زمینه اشتغال فارغ التحصیلان داریم و می ­توان از این تجربه در سایر بخش‌ها استفاده کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران همچنین با اشاره به تصویب و ابلاغ «سند جامع روابط علمی بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران» گفت: با توجه به سابقه درخشان تمدن اسلامی در انتقال دستاورد‌های علمی خود به سایرین باید این روند ادامه یابد و ضمنا تهدیدات احتمالی هم برطرف شود.

مخبر دزفولی ادامه داد: هدف از این سند روان سازی و ایمن سازی مراودات بین المللی علمی و فناوری است که خوشبختانه با تاکیدات رهبر معظم انقلاب «مدظله العالی» و اهتمام اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی این سند مهم به تصویب رسید و توسط رئیس شورای عالی ابلاغ شد و با همکاری همه نهاد‌های مسئول در این زمینه به زودی این سند اجرایی خواهد شد.

وی افزود: باید با توجه به تاکید مقام معظم رهبری «مدظله العالی» نقشه جامع علمی کشور به صورت کامل و جامع اجرایی شود همچنین باید روند تولید علم باید استمرار یابد و تقویت شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: مهارت آموزی و تربیت تکنسین‌های ماهر مورد توجه قرار نگرفته است و باید این نگاه اصلاح شود همچنین شعار «آموزش عالی برای کار» سرلوحه اقدامات قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه وزارت علوم نسبت به ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان نیز مسئول است؛ ادامه داد: استفاده از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان در این زمینه باید مورد توجه قرار گیرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: همه باید در دفاع از پیشرفت‌های علمی کشور به میدان بیایند و نسبت به دلسرد کردن جامعه در مورد پیشرفت‌های علمی حساسیت داشته باشند.

رئیس ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور با بیان اینکه حل مشکلات دانشگاه‌های کشور فقط توسط خود دانشگاهیان قابل انجام است، گفت: نباید برخی از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها که بازدهی لازم را ندارند، منابع را تلف کنند همچنین تخصیص منابع به سمت اساتیدی باشد که بازدهی و تولید علم لازم را دارند.

وی تاکید کرد: باید اساتید دانشگاه‌ها با انجام طرح‌های تقاضا محور برای دانشگاه‌های خود درآمد و ثروت تولید کنند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار