معاون استاندار بر جذب هر چه بیشتر اعتبارات مشاغل خانگی تاکید کرد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

معاون استاندار بر جذب هر چه بیشتر اعتبارات مشاغل خانگی تاکید کرد

معاون امور اقتصادی استاندار خوزستان گفت: تسهيلات اختصاص يافته به مشاغل خانگی در سال 96 افزايش يافته است و اگر برای جذب اين اعتبارات برنامه و سازوكاری نداشته باشيم، در جذب ديگر اعتبارات نيز با مشكل مواجه خواهيم شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا – منطقه خوزستان، سید علی بحرینی مقدم در جلسه شورای اشتغال خوزستان که امروز، 24مردادماه در محل استانداری در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اين‌كه جذب اعتبارات مشاغل خانگی در سال گذشته به صورت كامل انجام نشد، باید كارگروهی با حضور نمايندگان سازمان‌ها، بانك‌ها و اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعی تشكيل و علت جذب نشدن اين اعتبارات بررسی شود.

وی با بیان این‌که با تشكيل كارگروه موردنظر باید شرايطی را فراهم كرد تا فرآيند تاييد پرونده‌های مشاغل خانگی كوتاه شود، افزود: برای اعتبارات 32 ميليارد تومانی سال جاری مشاغل خانگی در خوزستان نيز بايد برنامه‌ريزی‌ها به گونه‌ای باشد كه بیشتر این اعتبارات جذب استان شود.

معاون امور اقتصادی استاندار خوزستان تصریح کرد: فرمانداران باید در بحث طرح‌های مشاغل خانگی و جذب اعتبارات فعال شوند. همچنین باید دستگاه‌هايی كه آمار قابل قبولی در اين زمينه ندارند نیز فعال شوند. در صورتی كه هر کدام از دستگاه‌های اجرایی استان مشكلی در فرآيند اجرای طرح مشاغل خانگی دارند، در جلسات كارگروه اين مشكلات را آسيب‌شناسی کنند.

بحرینی مقدم با اشاره به این‌که دستگاه‌هایی که همکاری لازم را در بحث مشاغل خانگی ندارند معرفی شوند، گفت: ماموریتی مهمتر از بحث اشتغال در سال جاری نداریم. اگر دستگاه‌های اجرایی بخواهند به این کندی عمل کنند نمی‌توانیم تا پایان سال خروجی مناسبی داشته باشیم.

وی ادامه داد: اگر دستگاه‌های استان همکاری لازم را در زمینه اجرایی این طرح‌های مشاغل خانگی نداشته باشند، حتما به دستگاه‌های مرکزی در تهران اعلام خواهیم کرد.

معاون امور اقتصادی استاندار خوزستان با بیان این‌که دستگاه‌های اجرایی باید به همان میزان که در زمینه اشتغالزایی فعال هستند، از تخصیص اعتبار بهره‌مند شوند، خاطرنشان کرد: عدم حضور برخی دستگاه‌ها از جمله شرکت‌های نفت، ملی حفاری و سازمان آب و برق در جلسات شورای اشتغال قابل قبول نیست.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار