معرفی بنگاه‌های کارآفرین در جشنواره کارآفرینان

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

معرفی بنگاه‌های کارآفرین در جشنواره کارآفرینان

مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی و بهره‌وری نیروی کار وزارت کار ۳۱ تیرماه را آخرین مهلت ثبت نام در سیزدهمین جشنواره کارآفرینان برتر ذکر کرد و گفت: رویکرد جشنواره سیزدهم، بر مبنای شناسایی و معرفی بنگاههای کارآفرین با رشد بالا است.

رحیم سرهنگی در گفت وگو با ایسنا، به تشریح جزییات برگزاری سیزدهمین جشنواره کارآفرینان برتر پرداخت و گفت: ثبت نام در جشنواره تا ۳۱ تیر ماه است و هفته آینده به پایان می‌رسد و امسال برای اولین بار تغییر در شاخصهای انتخاب بنگاههای نوآور را شاهد هستیم.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط اقتصادی و اجتماعی کشور، کارآفرینی می‌تواند به عنوان راه‌حلی مناسب برای ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی کشور به شمار رود زیرا کارآفرینان بازیگران اصلی تبدیل اقتصاد منبع‌گرای فعلی به اقتصاد دانشی هستند و از این جهت ضرورت و اهمیت فراهم کردن بستر رشد و توسعه کارآفرینی و نوآوری در کشور بیش از پیش قابل توجه است.

مدیرکل دفتر کارآفرینی و بهره‌وری نیروی کار وزارت کار پویایی اقتصاد را حاصل فعالیت‌های کارآفرینی دانست و گفت: رویکرد جشنواره سیزدهم بر مبنای شناسایی و معرفی بنگاه‌های کارآفرین با رشد بالا است و هدف برگزاری جشنواره، ترویج و توسعه فرهنگ کارآفرینی و هم افزایی و مشارکت کارآفرینان و شناسایی افرادی است که تلاشهای آنها به معرفی نسل جدیدی از محصول و خدمات در یک صنعت منجر شده یا فعالیتهای سنتی را به فعالیتهای مدرن و نوآور تبدیل کرده و یا بازارهای جدیدی را خلق کرده است.

معرفی الگوهای موفق کارآفرین به جامعه

سرهنگی با تاکید بر اینکه باید الگوهای موفق باید به جامعه معرفی شوند، افزود: کارآفرینان برتر با تکیه بر نوآوری و پذیرش مخاطره فعالیت‌های نوآورانه خود، قادر به نفوذ آگاهانه در بازارها، ایجاد رقابت در میان بنگاه‌ها و بهبود عملکرد کلی اقتصاد خواهند بود.

وی عضویت در اتاق فکر کارآفرینی استان و عضویت در باشگاه کارآفرینان برتر کشور را از جمله مزایای پیش‌بینی شده برای کارآفرینان برتر منتخب در جشنواره عنوان کرد و گفت: کارآفرینان برتر علاوه بر معرفی به جامعه می‌توانند ضمن عضویت در باشگاه کارآفرینان برتر به عضویت کانون کارآفرینی استان به عنوان اتاق فکر کارآفرینی که ارائه دهنده پیشنهادات و طرح ایده‌ها در جهت ایجاد اشتغال و توسعه اکوسیستم کارآفرینی منطقه است، درآیند.

۳۱ تیرماه آخرین مهلت ثبت نام در جشنواره

مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی و بهره‌وری نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وی نشان کرد: تمام کارآفرینان کشور برای ثبت‌نام در سیزدهمین جشنواره کارآفرینان برتر تا ۳۱ تیرماه مهلت دارند و می‌توانند علاوه بر ارائه توضیحات کامل در خصوص فعالیت بنگاه، فیلم مربوط به نوآوری‌های خود را هم به پیوست ارسال کنند.اطلاعات مورد نیاز داوری نیز از سازمانهای مرتبط مثل تامین اجتماعی و امور مالیاتی گرفته شده است.

به گزارش ایسنا، وزارت کار از سال ۱۳۸۵ تاکنون دوازده جشنواره کارآفرینان در حوزه‌های مختلف صنعت، کشاورزی و خدمات برگزار کرده و بیش از ۳۰۰۰ نیروی کارآفرین برتر در سطح استانها و ۱۴۰ کارآفرین برتر در سطح ملی انتخاب و معرفی شده است.

ثبت نام در سیزدهمین جشنواره کارآفرینان برتر از هشتم خرداد ماه آغاز شده و تا ۳۱ تیرماه امسال ادامه دارد و کارآفرینان می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی

www.karafarinanebartar.ir فرایند ثبت نام خود در این رقابت را تکمیل کنند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار