معلمان مدارس غیردولتی که بیمه نشده‌اند با این شماره‌ها تماس بگیرند

دسته ها: اخبار آموزش و پرورش اخبار

معلمان مدارس غیردولتی که بیمه نشده‌اند با این شماره‌ها تماس بگیرند

مدیرکل درآمد حق بیمه سازمان تأمین اجتماعی گفت: معلمان مدارس غیردولتی که بیمه نشده‌اند می‌توانند به شعب سازمان تأمین اجتماعی مراجعه کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مهرداد غریب در رابطه با وضعیت بیمه معلمان شاغل در مدارس غیردولتی اظهار کرد: هم‌اکنون 78 هزار و 770 نفر بیمه‌شده در مدارس غیردولتی داریم. همچنین 140 هزار و 904 نفر از کارکنان آموزش و پرورش بیمه تأمین اجتماعی هستند.

وی افزود: در بازرسی از مدارس غیردولتی متوجه شدیم که تعدادی از افراد شاغل در این مدارس بازنشسته آموزش و پرورش هستند، بنابراین جزو بیمه‌شدگان ما محسوب نمی‌شوند.

مدیرکل درآمد حق بیمه سازمان تأمین اجتماعی گفت: معلمان شاغل در مدارس غیردولتی جزو بیمه‌شدگان اجباری هستند و طبق قانون مؤسسان مدارس وظیفه دارند تا از لحظه ورود آنان به شغل معلمی نسبت به بیمه آنها اقدام کنند و بیمه نکردن معلمان شاغل در مدارس غیردولتی تخلف است.

غریب ادامه داد: مؤسسان مدارس غیردولتی طبق قانون نمی‌توانند حق بیمه را از معلمان دریافت کنند و این مسئله نیز تخلف محسوب می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که معلمان مدارس غیردولتی در صورت بیمه نشدن باید به کجا مراجعه کنند، مطرح کرد: 500 شعبه سازمان تأمین اجتماعی در سراسر کشور فعال هستند و معلمانی که بیمه نشده‌اند می‌توانند به این شعبات مراجعه کنند و رئیس شعبه را در جریان موضوع قرار دهند تا بازرسی انجام شود.

مدیرکل درآمد حق بیمه سازمان تأمین اجتماعی در برنامه تلویزیونی پرسشگر عنوان کرد: در صورت شکایت معلمان ما می‌توانیم مطابق قانون مدارس غیردولتی را حسابرسی کنیم، معلمانی که بیمه نشده‌اند می‌توانند با شماره 1420 در ساعات اداری و سامانه پیامکی 10001420 مشکل خود را در میان بگذارند، تا پیگیری‌های لازم انجام شود.

غریب افزود: بهترین روش برای رسیدن به نتیجه مراجعه به شعب سازمان تأمین اجتماعی است و اگر این معلمان مدارک و مستنداتی را در ارتباط با سنوات گذشته خود ارائه دهند نسبت به وصول مطالبات آنها اقدام می‌شود.

وی عنوان کرد: پرداخت بخشی از حق بیمه معلمان مدارس غیردولتی از سوی دولت منوط به تأمین بار مالی آن توسط دولت است.

اخبار آموزش و پرورش اخبار