معلمان پیش دبستانی تا هفته آینده جایابی می شوند

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، اعلام کرد: ساماندهی مربیان پیش‌دبستانی و نیروهای خدمات آموزشی به صورت حق‌التدریس تا هفته آینده انجام می شود.

علی زرافشان در گفتگو با مهر، درباره ساماندهی مربیان پیش دبستانی و نیروهای خدمات آموزشی به صورت حق التدریس گفت: به دلیل ارجاع دیر بخشنامه به استان ها فرایند اجرای این مصوبه نیز با تاخیر مواجه شد.

وی افزود: مربیان پیش دبستانی و نیروهای خدمات آموزشی تا هفته آینده جایابی می شوند و کلاس های درس آنان مشخص می شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: آموزش و پرورش با توجه به نیاز، جنسیت و رشته اقدام به استفاده از نیروهای پیش دبستانی و شرکتی به عنوان حق التدریس می کند و در قانون تصریح شده است صرفا از معلمان پیش دبستانی و خرید خدمات آموزشی استفاده شود.

وی تاکید کرد: تصویب قانون موضوع این شیوه نامه، به معنی الزام آموزش و پرورش به جذب همه واجدان شرایط نیست و ضروری است متناسب با کمبودهایی که مقرر بوده، از بیرون آموزش و پرورش برطرف شود.

طبق بخشنامه استفاده حق التدریسی از نیروهای پیش دبستانی و نیروهای خرید خدمات آموزشی، جذب نیرو صرفاً برای جبران کمبود منابع انسانی مناطق در گروه معلم صورت پذیرد و بکارگیری آنان در سایر مشاغل مجاز نیست.

از آنجا که این کمبودها متاثر از جابجایی نیرو (ورود فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان، بازنشستگی و نقل و انتقال) است و در هر سال تحصیلی متغیر خواهد بود، لذا مقتضی است در تمامی مراحل اعم از فراخوان، ثبت نام متقاضیان، اعلام نتایج بررسی ها، به ذی نفعان خاطرنشان شود که جذب احتمالی آنان در سنوات تحصیلی بعد، لزوماً مستمر نیست و ممکن است با ورود نیروهای جدید و تغییر جدول کمبودها، امکان بکارگیری آنان در سال های بعد فراهم نگردد. حداکثر ساعات تدریس هفتگی قابل اختصاص برای پذیرفته شدگان، ۲۴ ساعت در هفته است و حق التدریس آنان برابر دستورالعمل ۷۱۰/۲۱ مورخ ۹۱/۴/۲۵ محاسبه و پرداخت می گردد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار