ممنوعیت نقل و انتقال دانشجویان علوم پزشکی در مقاطع تحصیلات تکمیلی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

سامانه نقل و انتقال دانشجویان علوم پزشکی از ۲۰ آبان آغاز شده است و انتقال دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی رشته های علوم پزشکی ممنوع است.

به گزارش خبرنگار مهر، سامانه ثبت درخواست میهمانی و انتقال دانشجویان علوم پزشکی برای نیمسال دوم ۱۴۰۰- ۱۳۹۹ از روز ۲۰ آبان کار خود را آغاز کرده است و دانشجویان تا ۱۰ آذر ۹۹ می توانند درخواست خود را ثبت کنند.

ثبت نام دانشجویان متقاضی در دانشگاه مبدا و بارگذاری مدارک لازم در سامانه از ۱۱ تا ۲۵ آذر انجام می گیرد و دانشگاه های مبداء مدارک را در روزهای ۲۶ آذر تا ۱۰ دی بررسی می کنند و نقص احتمالی را اعلام می کنند.

با توجه به ممنوعیت انتقال دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی، تصمیم گیری در خصوص انتقال این دسته از دانشجویان طبق روال سنوات گذشته در کمیسیون موارد خاص انتقال دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی (Ph.D.) در وزارت بهداشت انجام خواهد شد.

درخواست متقاضیان میهمانی دانشجویانی که خارج از شرایط آئین نامه پذیرش می شوند صرفاً در قالب ظرفیت مازاد (شهریه پرداز) بررسی خواهد شد ضمناً شهریه متناسب با رشته، مقطع، نوع درس بوده که مبلغ آن متعاقبا” اعلام خواهد شد.

طبق آیین نامه آموزشی، نقل و انتقال در نیمسال اول ممنوع است و دانشجویان باید حداقل بعد از گذراندن یک نیمسال تحصیلی در دانشگاه خود نسبت به ثبت درخواست اقدام کنند.

کمیته نقل و انتقالات فقط به یکی از درخواست های میهمانی یا انتقالی رسیدگی می کند و دانشجویان باید از ارائه تقاضای میهمانی و انتقالی به طور همزمان خودداری کنند.

بر مبنای آیین نامه های آموزشی، برای میهمان شدن در یک دانشگاه علوم پزشکی دیگر ضروری است دانشجو در مقطع کارشناسی حداقل یک نیمسال و در مقطع دکتری عمومی حداقل دو نیمسال تحصیلی را در دانشگاه مبدأ گذرانده باشد.

میانگین کل نمرات دانشجو در دانشگاه مبدأ حداقل ۱۶ باشد. همچنین بررسی تقاضای تمدید میهمانی در این دانشگاه مشروط ثبت نام در سامانه، اخذ معدل ۱۶، نداشتن مشکل انضباطی و ارائه فرم میهمانی (پس از اعلام موافقت این دانشگاه و با قید لیست دروس پیشنهادی دانشگاه مبدا) است.

در مورد شرایط انتقال نیز انتقال در مقطع کارشناسی ارشد ممنوع است و برای مقاطع کاردانی، کارشناسی و دکتری حرفه ای نمره آزمون ورودی متقاضی در سال ورود به دانشگاه از نمره آزمون آخرین فرد پذیرفته شده همان سال در رشته و سهمیه مربوط در این دانشگاه کمتر نباشد. (درصورت تأیید مراتب فوق توسط دانشگاه مبدأ درخواست انتقال دانشجو مورد بررسی قرار
خواهد گرفت. بارگذاری تأییدیه دانشگاه مبدأ و کارنامه قبولی آزمون سراسری ضروری است.)

بررسی درخواست انتقال دانشجویان مستلزم سابقه میهمانی حداقل دو ترم با معدل ۱۶ است که در صورت وجود ظرفیت خالی و امکان پذیرش، دانشجویان در ابتدا در این دانشگاه میهمان شده تا پس از ارزیابی علمی و اخلاقی نسبت به انتقال دانشجو در ترم های بعدی اقدام شود.

دانشگاه های علوم پزشکی ملزم هستند در زمان ثبت درخواست دانشجویان متقاضی نقل و انتقالات در نیمسال دوم ۱۴۰۰-۱۳۹۹ شرایط خود را اعلام کنند.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه سامانه نقل و انتقالات این دانشگاه علوم پزشکی در نیمسال دوم ۱۴۰۰-۱۳۹۹ فعال نیست و دانشجویان متقاضی تبدیل وضعیت (تمدید میهمانی و یا تغییر وضعیت از میهمانی به انتقالی) باید درخواست های خود را به صورت مکتوب به دانشکده مربوطه ارسال کنند.

همچنین دانشگاه علوم پزشکی البرز اعلام کرده است سامانه نقل و انتقالات دانشگاه علوم پزشکی البرز صرفا جهت دانشجویان متقاضی میهمان و انتقال به سایر دانشگاهها فعال است و در نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ این دانشگاه تنها درخواست میهمانی دانشجویان را بررسی و درخواست های انتقال دانشجویان مورد بررسی و موافقت قرار نخواهد گرفت.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار