ممنوعیت پذیرش دانشجوی دانشگاه علمی و کاربردی در مراکز دولتی از سال ۹۷

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

ممنوعیت پذیرش دانشجوی دانشگاه علمی و کاربردی در مراکز دولتی از سال ۹۷

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: پذیرش دانشجو در واحدهای وابسته به نهادهای دولتی دانشگاه علمی وکاربردی در مهر 97 ممنوع است.

مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزارت علوم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره وضع پذیرش دانشجو در دانشگاه های علمی وکاربردی و پیام نور عنوان کرد: وضع مراکز دولتی دانشگاه علمی کاربردی برای پذیرش دانشجو در واحدهای وابسته به نهادهای دولتی دانشگاه علمی کاربردی در مهر 97 ممنوع است.

وی ادامه داد: برای 300 واحد دانشگاه علمی وکاربردی که وابسته به دولت هستند واگذاری به بخش خصوصی شرط پذیرش دانشجوی جدید درنظر گرفته شده است.

معاون آموزشی وزارت علوم با اشاره به اینکه متقاضی در بخش خصوصی برای واگذاری این مراکز وجود دارد، گفت: بنابراین لزوما این مراکز نباید نگرانی از این دست داشته باشند و دقیقا به همین شکل موجود می‌توانند به کار خود ادامه دهند به شرطی که این مراکز به بخش خصوصی واگذار شوند و اگر به هر دلیلی این واگذاری انجام نشود از سال آینده مجاز به پذیرش دانشجو نخواهند بود.
شرایط ادامه تحصیل دانشجویان فعلی علمی و کاربردی

شریعتی نیاسر تصریح کرد: دانشجویان فعلی می‌توانند ادامه تحصیل خود را داشته باشند اگر هم در مواردی دانشجویان درسشان را تمام نکرده باشند؛ با هماهنگی‌های لازم با دانشگاه جامع علمی وکاربردی زمینه جابجایی این گروه را فراهم می‌کنیم.

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: این اطمینان را می‌دهم که ظرفیت مورد نیاز جامعه بیش از اندازه نیاز جامعه علمی وکاربردی است و برای اثبات این مطلب، در سال 96 نزدیک یک میلیون نفر ظرفیت دانشجو در دانشگاه علمی وکاربردی را داشتیم که کمتر از یک چهارم آن پرشده است و این ظرفیت کلی بیش از حد نیاز است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار