منابع آزمون‌های پزشکی تا سه سال آینده تغییر نمی‌کنند

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

مسئول آزمون‌سازی مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت با اعلام اینکه منابع آزمون‌های این وزارت خانه تا سه سال آینده بدون تغییر می‌مانند، گفت: هر تصمیمی در خصوص آزمون‌های وزارت بهداشت، سه سال بعد از تصمیم‌گیری اجرایی می‌شود.
دکتر مجید اکبری در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این مطلب اظهار کرد: بر اساس بخشنامه مدیر کل وزارتی وزارت بهداشت، منابع آزمون‌های علمی این وزارت خانه نظیر علوم پایه، پره انترنی، ورودی دوره‌های تحصیلات تکمیلی(کارشناسی ارشد، Ph.D و دستیاری‌ها)، بورد تخصصی، فوق تخصصی و غیره برای سال آینده تغییر نمی کند.
وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه داوطلبان باید فرصت کافی برای آمادگی و مطالعه منابع آزمون‌های فوق را داشته باشند بنابراین تغییر در رفرنس‌های آزمون‌های فوق حداقل سه سال بعد از تصویب و اعلام عمومی اجرا خواهد شد. در غیر این صورت تغییر در منابع فوق قابل اجرا نیست.
مسئول آزمون سازی وزارت بهداشت در پایان بر ضرورت منابع آزمون‌های برخی رشته های علوم پزشکی تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه علوم پزشکی، علمی به روز است باید منابع آن نیز متناسب با آخرین یافته های روز تدوین شود این درحالی است که منابع و رفرنس برخی رشته‌های پزشکی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور بسیار قدیمی بوده و به چندین دهه‌ پیش بر می‌گردد و لازم است تغییراتی در این منابع ایجاد شود اما نکته قابل توجه این است که هر گونه تغییر در این منابع سه سال بعد از تصمیم گیری اعمال خواهد شد تا دانشجویان فرصت مطالعه کافی را داشته باشند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار