مهارت آموزی متقاضیان اشتغال در صنعت فرش دستباف/ارائه گواهینامه صلاحیت شغلی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

مهارت آموزی متقاضیان اشتغال در صنعت فرش دستباف/ارائه گواهینامه صلاحیت شغلی

تفاهمنامه همکاری آموزشی بین سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و مرکز ملی فرش ایران به منظور ارتقاء توانمندی و مهارت افزایی نیروی انسانی متقاضی اشتغال در صنعت فروش دستباف امضاء شد.

به گزارش خبرنگار مهر، تفاهمنامه همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و مرکز ملی فرش ایران که بین سلیمان پاک سرشت معاون وزیر کار و رئیس این سازمان و همچنین فرشته دستپاک رئیس مرکز ملی فرش ایران امضاء شد، به منظور ارتقاء توانمندی و مهارت افزایی نیروی انسانی متقاضی شغل یا شاغل در صنعت فرش دستباف و بهره مندی مستمر از قابلیت های موجود در جهت ارائه خدمات آموزشی بر اساس استانداردهای آموزشی یکپارچه و منسجم ملی و بین المللی منعقد شد.

از اهداف این تفاهمنامه می توان به شناسایی مشاغل موجود در آینده پژوهی در حوزه مشاغل هنر صنعت فرش دستباف، هم افزایی و استفاده از ظرفیت های متقابل در توسعه این صنعت و تقویت بخش خصوصی ارائه دهنده خدمات آموزشی (آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای)، در حوزه هنر صنعت فرش دستباف اشاره کرد.

بر اساس این تفاهمنامه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، اجرای دوره های آموزشی مورد نیاز جامعه هدف در آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد و مراکز دولتی، ارزشیابی و سنجش مهارت کارآموزان بر اساس تقویم و برنامه زمان بندی را بر عهده دارد.

همچنین صدور گواهینامه صلاحیت شغلی در صورت موفقیت در ازمون های کتبی و عملی مطابق با قوانین و مقررات سازمان آموزش فنی و حرفه ای و ارائه اطلاعات آماری و مشخصات مهارت آموختگان در حوزه مشاغل موضوع تفاهمنامه به منظور اولویت در بکارگیری این افراد به مرکز ملی فرش ایران از جمله تعهدات دیگر این سازمان در اجرای تفاهمنامه مذکور به شمار می رود.

علاوه بر این، مرکز ملی فرش ایران به عنوان طرف دیگر این تفاهمنامه انجام نیاز سنجی و شناسایی مشاغل در حوزه صنعت فرش دستباف و معرفی ذینفعان و متقاضی آموزش به سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و حمایت از ارائه و عرضه محصولات تولیدشده کارآموزان آموزش دیده مراکز این سازمان از طریق بازارچه های محلی، نمایشگاه ها و جشنواره های مرکز ملی فرش ایران را بر عهده دارد.

بر اساس این تفاهمنامه همکاری و مشارکت در برگزاری مسابقات استانی و ملی مهارت، هنر صنعت فرش دستباف و ایجاد سازوکار لازم برای تسهیل و تسریع در بررسی، صدور و تمدید گواهینامه های صلاحیت فنی و حرفه ای برای شاغلان کم سواد و بی سواد در حوزه هنر صنعت فرش دستباف از جمله تعهدات مشترک دو طرف در راستای اجرای تفاهمنامه مذکور است.

این تفاهمنامه به مدت پنج سال قابل اجرا است که تمدید و ادامه فعالیت، بازنگری، تصحیح یا تغییر در مفاد این تفاهمنامه با توافق دو طرف انجام خواهد شد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار