مهلت اعتراض به نتایج ارشد ۹۹ فردا به پایان می‌رسد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

سخنگوی سازمان سنجش آخرین مهلت اعتراض به نتایج کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ برای ورود به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی را اعلام کرد.

 

فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش و آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مهلت اعتراض به نتایج کنکور کارشناسی ارشد اظهار کرد: نتایج کنکور کارشناسی ارشد دوشنبه، ۵ آبان اعلام شد. در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۹ تعداد ۱۴۶ هزار و ۵۲۲ هزار نفر پذیرفته شدند که از این تعداد، ۸۰ هزار و ۲۵۰ نفر مرد و ۶۶ هزار و ۲۷۲ نفر زن هستند.

او در ادامه درباره معترضان به نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد گفت: داوطلبانی که به نتایج نهایی آزمون خود اعتراض دارند از زمان اعلام نتایج فرصت داشتند به سیستم پاسخگویی سازمان سنجش مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند.

مدیر کل روابط عمومی سازمان سنجش ادامه داد: شرکت کنندگان در کنکور ارشد در صورت داشتن هر گونه سوال و یا اعتراض به مندرجات کارنامه نتایج نهایی ارشد‌ می‌توانند تا فردا (دوشنبه، ۱۲ آبان) به سیستم پیشخوان خدمات الکترونیکی سازمان سنجش مراجعه و درخواست خود را به همراه مستندات لازم ثبت کنند.

مدیر کل روابط عمومی سازمان سنجش بیان کرد: شرکت کنندگان در کنکور کارشناسی ارشد می‌توانند به سایت سازمان سنجش مراجعه و در بخش آزمون کارشناسی ارشد بخش «درخواست اشتباه در انتخاب رشته و تقاضای الویت بعدی رشته انتخابی» یا «مجوز شرکت در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰» را انتخاب و با وارد کردن اطلاعات شخصی شامل نام، نام خانوادگی، نام پدر، تاریخ تولد، تابعیت، کد ملی، شماره تلفن همراه و پست الکترونیکی درخواست خود را ثبت کنند.

سخنگوی سازمان سنجش گفت: پس از ثبت درخواست برای متقاضی شماره نامه و کد رهگیری از طریق پیام کوتاه ارسال می‌شود. متقاضیان می‌توانند پس از دریافت شماره و کد رهگیری از طریق پیام کوتاه، به پورتال رهگیری الکترونیکی مکاتبات به آدرس:  rahgiri.sanjesh.org وارد و از آخرین وضعیت درخواست خود مطلع شوند.

او تاکید کرد: به مواردی که از طریق روش دیگری و یا بعد از ۱۲ آبان ارسال شود به هیچ وجه ترتیب اثر داده نخواهد شد.

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش درباره زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد گفت: کنکور کارشناسی ارشد سال بعد در تاریخ ۶ خرداد برگزار و ثبت‌نام آن از ۱۶ آذر آغاز می‌شود و ۲۳ آذر به پایان می‌رسد.

نحوه پیگیری درخواست‌های ثبت شده

۱. مراجعه به سایت rahgiri.sanjesh.org

۲. درج شماره نامه و کدرهگیری دریافتی از سامانه سیستم ارسال درخواست ارباب رجوع

۳. درج کد نمایش داده شده

۴. کلیک بر روی گزینه مشاهده

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار