مهلت انتخاب رشته در تکمیل ظرفیت کنکور ۹۶ مجددا تمدید شد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

مهلت انتخاب رشته در تکمیل ظرفیت کنکور ۹۶ مجددا تمدید شد

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: به منظور مساعدت به داوطلبان علاقمند به تحصیل؛ مهلت شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت کنکور ۹۶ مجددا تمدید شد.

حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: با توجه به اطلاعیه‌های ۳۰ آبان و ۱۱ آذر ۹۶ داوطلبان شرکت کننده در کنکور سراسری سال ۱۳۹۶ می توانند ضمن مشاهده رشته‌محل‌های جدید، علاوه بر رشته‌های تحصیلی مندرج در اطلاعیه‌های قبلی تا پایان روز یکشنبه ۱۹ آذرماه ۹۶ نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

وی افزود: متقاضیان باید بر اساس مندرجات این اطلاعیه و همچنین اطلاعیه های اعلام شده نسبت به انتخاب کدرشته محلهای مورد علاقه منحصراً از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش اقدام کنند.

توکلی یادآور شد: داوطلبانی که قبلاً انتخاب رشته کرده اند نیز در صورت تمایل و با توجه به مندرجات این اطلاعیه، می‌توانند نسبت به ویرایش اولویت‌های انتخابی خود تا تاریخ ۱۹ آذر ۹۶ اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین متقاضیان ثبت‌نام در رشته‌های پذیرش صرفاً با سوابق تحصیلی که قبلاً در کنکور سراسری سال ۱۳۹۶ ثبت‌نام نکرده اند، نیز تا ۱۹ آذر ۹۶ می‌توانند با توجه به مندرجات دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته (که از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش قابل دریافت است) نسبت به ثبت‌نام در این مرحله اقدام کنند.

رشته‌های جدید اعلام شده گروه آزمایشی علوم تجربی:

دانشکده علوم پزشکی آبادان
نحوه پذیرش دوره تحصیلی کدرشته محل عنوان رشته ظرفیت پذیرش جنس پذیرش
زن مرد
با آزمون روزانه ۱۱۸۵۵ پزشکی ۱۵ ۸ ۷
با آزمون ظرفیت مازاد ۱۱۸۶۴ پزشکی ۱۰ زن مرد
دانشگاه رازی کرمانشاه
با آزمون روزانه ۱۰۲۵۶ دامپزشکی ۱۰ زن مرد
با آزمون نوبت دوم ۱۰۲۶۲ دامپزشکی ۲ زن مرد

داوطلبان انتخاب رشته در رشته های با آزمون و بدون آزمون مرحله تکمیل ظرفیت کنکور ۹۶ تا ساعت ۲۴ یکشنبه ۱۹ آذر فرصت دارند رشته های مورد علاقه خود را انتخاب کنند.

تمامی داوطلبان حاضر در جلسه آزمون سراسری سال ۹۶ با نمره کل مساوی و یا بیشتر از یک (با توجه به کارنامه نتایج علمی اولیه) می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش کشور به نشانی https://www.sanjesh.org/ و مطالعه جدول رشته های تحصیلی و ظرفیت هر یک از آنها نسبت به ثبت نام در این رشته ها اقدام کنند.

در مرحله تکمیل ظرفیت دوره های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، مجازی، پردیس های دانشگاه های فرهنگیان و پردیس خودگردان و ظرفیت های مازاد علوم پزشکی در کنکور ۹۶ تعداد ۱۳ هزار و ۷۰۷ نفر برای ۱۳۵۹ کدرشته محل پذیرفته می شوند.

بر اساس درخواست برخی از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در برخی از کدرشته های تحصیلی پذیرش صرفا بر اساس سوابق تحصیلی صورت می گیرد (به جز دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی که پیش از این تکمیل ظرفیت برگزار کرده اند). ظرفیت پذیرش در رشته های صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی نیز ۷ هزار و ۹۹۸ نفر اعلام شده است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار