مهلت جذب هیات علمی تمدید نمی شود/ چه کسانی جذب نمی شوند

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

مهلت جذب هیات علمی تمدید نمی شود/ چه کسانی جذب نمی شوند

رئیس مرکز جذب وزارت علوم اعلام کرد: فراخوان جذب اعضای هیأت علمی از ساعت ۱۲ ظهر روز یکشنبه ۲۹ بهمن ۹۶ آغاز می شود و مهلت آن تمدید نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز جذب وزارت علوم، محمدرضا رضوان طلب اعلام کرد: فراخوان جذب اعضای هیأت علمی برای عموم واحدهای دولتی و غیرانتفاعی از ساعت ۱۲ ظهر روز یکشنبه ۲۹ بهمن ۹۶ آغاز خواهد شد و تا ساعت ۸ صبح روز شنبه ۱۲ اسفند ۹۶ ادامه خواهد یافت.

مهلت جذب اعضای هیات علمی تمدید نمی شود

وی ادامه داد: باتوجه به تاخیر پیش آمده در برنامه جدول زمانی فراخوان، این مهلت تمدید نخواهد شد و متقاضیانی که نتوانند تا این تاریخ آمادگی خود را در سیستم ثبت کنند، باید خود را برای فراخوان بعد که در شهریور ۹۷ برگزار می شود، آماده کنند.

دانشجویان قبل از دفاع از پایان نامه نمی توانند متقاضی جذب شوند

رئیس مرکز جذب وزارت علوم افزود: دانشجویانی که در حال تحصیل هستند تا قبل از دفاع پایان نامه خود نمی توانند متقاضی عضویت هیأت علمی شوند و ثبت تقاضای آنان بلا اثر است. همچنین کسانی که در ارگانی به صورت کارمند پیمانی یا رسمی هستند از شرکت در فراخوان قبل از استعفا محرومند.

اجازه ندهید مساله جذب بورسیه ها به چالش تبدیل شود

رضوان طلب اعلام کرد: تقاضای مرکز جذب اعضای هیأت علمی از دانشگاه‌ها آن است که در حل مسئله بورسیه ها مسئولین وزارت علوم را یاری دهند و اجازه ندهند مسئله جذب آنان به یک چالش در نظام آموزش عالی تبدیل شود.

وی خطاب به دانشگاه ها افزود: تقاضای عضویت آنان را با نگاه مثبت بپذیرند و آنان را در بررسی و رقابت عادلانه با سایر متقاضیان بدون هرگونه بدبینی و پیش داوری نسبت به آنان سهیم کنید.

رضوان طلب افزود: البته این به معنای آن نیست که تقاضا یا پذیرش بورسیه به معنای تقاضا یا پذیرش عضویت هیأت علمی باشد و یا تعهدی از سوی وزارت علوم بر پذیرش پذیرفتگان بورس به عنوان عضو هیأت علمی وجود داشته باشد ولی در یک منظومه مدیریتی گذشته و حال این گونه پیش بینی شده است که سرمایه گذاری دولت برای بورس دادن به افراد دارای استعداد برتر هدر نرود و حتی الامکان از وجود این افراد پس از دوره تحصیل استفاده شود.

وی افزود: حتی دانشگاه ها و موسساتی که به آنان جایابی نداده اند اما به گرایش و تخصص آنان نیاز دارند، باید جذب این افراد را در اولویت قرار دهند.

رئیس مرکز جذب وزارت علوم تاکید کرد: اراده وزیر علوم و سایر بخش های وزارت متبوع در مورد بورسیه ها به صورت قاطع برهمین راهبرد اساسی استوار است و موکدا از اعضای هیأت اجرایی جذب و مسئولین دانشگاه ها و موسسات می خواهم اجازه ندهند در این اراده خلل و ناهماهنگی راه یابد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار