مهلت شرکت در کاردانی فنی و حرفه‌ای تمدید شد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

مهلت شرکت در کاردانی فنی و حرفه‌ای تمدید شد

حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور افزود: پیرو انتشار اصلاحیه برای دفترچه راهنمای انتخاب رشته و اعلام کدرشته محل های جدید و همچنین تسهیلات لازم برای داوطلبانی که تاکنون موفق به ثبت نام در دوره های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی-غیرانتفاعی سال ۱۳۹۶ نشده اند، فرصت ثبت نام تا چهارشنبه سوم خرداد تمدید شده است.

مشاور عالی سازمان سنجش اظهار داشت: پذیرش در ۳۱ رشته مورد پذیرش در دوره های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی-غیرانتفاعی سال ۱۳۹۶ به صورت بدون آزمون (پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی) و پذیرش در ۱۱ رشته به صورت با آزمون صورت می گیرد.

وی افزود: داوطلبان این دوره ها می توانند برای اطلاع از کدرشته های جدید و اصلاحات اعلام شده برای شرکت در دوره های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی سال ۱۳۹۶ به اطلاعیه ای که از بعدازظهر امروز یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه ۹۶ در سایت سازمان سنجش منتشر می شود مراجعه کنند.

توکلی خاطرنشان کرد: همچنین افرادی که پیش از این نسبت به ثبت نام در دوره های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی سال ۱۳۹۶ اقدام کرده اند می توانند تا ۳ خرداد نسبت به مشاهده یا ویرایش فرم تقاضانامه خود اقدام کنند.

وی افزود: ظرفیت پذیرش در دوره های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی سال ۱۳۹۶ نیز افزایش یافت.

مشاور عالی سازمان سنجش خاطرنشان کرد: تا ساعت ۱۲ امروز یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه ۹۶ تعداد ۱۳۴ هزار و ۸۶ نفر، داوطلب دوره های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی سال ۱۳۹۶ شده اند.

وی تاکید کرد: تمام داوطلبان متقاضی ثبت نام که دارای شرایط عمومی واختصاصی می‌توانند در آزمون مذکور ثبت‌نام و شرکت کنند و در صورتی که دارای شرایط مذکور باشند، به عنوان داوطلب مقطع کاردانی منحصراً در یک رشته امتحانی و متناسب با رشته تحصیلی و کد رایانه ای چهار رقمی دیپلم خود (طبق ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون) متقاضی ادامه تحصیل شوند.

توکلی اظهار داشت: پرداخت هزینه ثبت نام به صورت اینترنتی است و داوطلبان باید به وسیله کارت عضو شبکه بانکی شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال است با مراجعه به سایت سازمان سنجش و پرداخت مبلغ ۲۰ هزار تومان (۲۰۰ هزار ریال) به عنوان وجه ثبت نام اقدام کنند.

وی افزود: داوطلبان که علاقمند به گزینش در رشته محل های فنی حرفه ای موسسات غیر انتقاعی علاوه بر مبلغ قبلی باید مبلغ ۵ هزار و ۱۰۰ تومان (۵۱ هزار ریال) دیگر نیز برای دوره های مذکور برای اعلام علاقمندی اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: بر اساس برنامه زمانی پیش بینی شده آزمون دوره های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی سال ۱۳۹۶ در رشته هایی که پذیرش در آنها با آزمون است در روز جمعه ۱۳ مرداد ۹۶ برگزار خواهد شد و داوطلبان می توانند از روز سه‌شنبه ۱۰ مرداد ۹۶ تا روز پنجشنبه ۱۲ مرداد ۹۶ با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی این سازمان نسبت به تهیه پرینت کارت شرکت در آزمون و راهنمای شرکت در آزمون اقدام کنند.

وی گفت: نتایج نهایی پذیرش در رشته های باآزمون و بدون آزمون در دهه آخر شهریورماه ۹۶ اعلام می شود.

پذیرش در ۳۱ رشته امتحانی صرفاً با سوابق تحصیلی (معدل کل دیپلم) صورت می گیرد و برای این دسته از داوطلبان آزمون برگزار نخواهند شد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار