مهلت مجدد انتخاب رشته و ویرایش ارشد 97 علوم پزشکی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

مهلت مجدد انتخاب رشته و ویرایش ارشد 97 علوم پزشکی

رئیس سنجش پزشکی از تمدید مهلت انتخاب رشته کارشناسی ارشد پزشکی ۹۷ برای متقاضیان خبر داد.

محمدحسین پورکاظمی رئیس سنجش پزشکی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ از تمدید مهلت انتخاب رشته کارشناسی ارشد پزشکی ۹۷ خبر داد و گفت: شنبه یا یکشنبه هفته آینده پس از نهایى شدن افزایش ظرفیت برخى دانشگاه هاى علوم پزشکى، فرصت مجدد انتخاب رشته کارشناسى ارشد ۹۷ براى جاماندگان از ثبت نام و ویرایش براى داوطلبانى که رشته محل هاى خود را وارد سایت کرده اند، فراهم خواهد شد .

وى ادامه داد: دفترچه انتخاب رشته دفترچه انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد گروه علوم پزشکی سال ۹۷ روی سایت سنجش مرکز سنجش آموزش پزشکی قرار گرفته است و داوطلبان می‌توانند با مشاهده اطلاعات و ظرفیت‌های پذیرش تا ساعت ۲۴ امروز سه‌شنبه ۳۰ مرداد انتخاب رشته کنند.

رئیس سنجش پزشکی با بیان اینکه حدود ۵۶ هزار نفر داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی سال ۹۷ شرکت کردند، افزود: از این تعداد حدود ۳۲ هزار نفر مجاز به انتخاب رشته کارشناسی ارشد علوم پزشکی سال ۹۷ شده‌اند.
ظرفیت بیش از ۵ هزار نفری در آزمون کارشناسی ارشد پزشکی

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت پذیرش آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی ۹۷ گفت: ظرفیت پذیرش در مجموعه آزاد، دولتی و شهریه‌پرداز ۵ هزار و ۸۰ نفر است و از این میزان ۳۵۴۴ نفر مربوط به ظرفیت آزاد و دولتی و ۱۵۳۶ نفر مربوط به ظرفیت پذیرش در رشته محل‌های شهریه‌پرداز است.

پورکاظمی افزود: همچنین ۸۵ نفر در قالب پذیرش دانشجو با شرایط خاص به صورت شهریه‌پرداز یا رایگان در نیروهای مسلح پذیرفته می‌شوند و این ظرفیت بدون احتساب دانشجویان پذیرفته شده استعدادهای درخشان با آزمون و بدون آزمون است.

افرادی که در آزمون سال ۹۷ کارشناسی ارشد پزشکی ۹۷ شرکت کرده و در دانشگاه یا مرکزی که تحصیل در آنها رایگان است پذیرفته شوند، در صورت انصراف از ادامه تحصیل مجاز به شرکت در آزمون سال ۹۸ نیستند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار