مهمترین گروه‌های هدف مهارت‌آموزی کدامند؟ / آموزش مهارت به سربازان ادامه دارد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

مهمترین گروه‌های هدف مهارت‌آموزی کدامند؟ / آموزش مهارت به سربازان ادامه دارد

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، سربازان، فارغ التحصیلان دانشگاهی، کارجویان، روستاییان، دانشجویان و زنان در معرض آسیب‌های اجتماعی را از مهمترین گروه‌های هدف برای مهارت آموزی دانست و گفت: آموزش‌های مهارتی سربازان ادامه می‌یابد.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سلیمان پاک سرشت در مراسم همایش ملی سرباز، مهارت و اقتدار ملی و تجلیل از مهارت آموزان نیروهای مسلح اظهار داشت: ما به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه در حوزه رونق تولید و تولید ثروت هر فعالیتی انجام شود، کمتر از اقتدار ملی و ثروت اقتصادی نیست، لبیک گفتیم و امروز پیام مهارت آموزی به عنوان یک پیام ملی در جای جای کشور شنیده می‌شود.

وی افزود: موضوع مهارت آموزی سربازان به عنوان یک پروژه ملی در کشور تعریف شده و این اقدام میسر نمی‌شد مگر با همکاری دستگاه‌ها و خوشبختانه قرارگاه مرکز مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح فراتر از آنچه که انتظار بود در حوزه مهارت آموزی سربازان حمایت کردند و وارد عمل شدند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تصریح کرد: مهارت آموزی سربازان به یک مفهومی برای توانمندسازی و مهارت آموزی این گروه از جامعه تبدیل شده است.

وی ادامه داد: برنامه مهارت آموزی نیروهای مسلح با دو هدف عمده افزایش بهره وری کارکنان وظیفه و همچنین اشتغال پذیری سربازان آغاز شد تا پس از دوران خدمت، توانایی برخورداری از فرصت‌های اشتغال را به تبع برخورداری از مهارت‌های فنی ضمن خدمت داشته باشند.

این مقام مسئول، سربازان، فارغ التحصیلان دانشگاهی، کارجویان، روستاییان، دانشجویان و زنان در معرض آسیب‌های اجتماعی را از مهمترین گروه‌های هدف سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برای مهارت آموزی دانست و گفت: سربازان بدون شک یکی از مهمترین گروه‌های هدف در امر مهارت آموزی هستند، چرا که به لحاظ توان جسمی و همچنین دوران خدمت سربازی بهترین فرصت برای کسب مهارت برای سربازان فراهم است.

وی افزود: همچنین مشوق‌های خوبی از سوی نیروهای مسلح ایجاد شده تا انگیزه سربازان برای افزایش سطح مهارت آموزی بیشتر شود.

پاک‌سرشت با اشاره به سابقه مهارت‌آموزی به سربازان در کشور گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از دهه هفتاد آموزش سربازان را در دستور کار خود قرار داد و از همان زمان سالانه 25 هزار سرباز آموزش دیده اند؛ اما با توجه به تکالیف اسناد بالادستی، از سال 96 تعداد سربازان پنج برابر شد به طوری که در سال‌های 96 و 97 بیش از 200 هزار سرباز آموزش‌های مهارتی کسب کردند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تصریح کرد: با توجه به فضای اقتصادی حاکم بر کشور و نیاز مبرم به اشتغال، علاوه بر شنیده شدن پیام مهارت در کشور، امروز مفتخریم که نتایج طرح مهارت آموزی سربازان اثربخش بوده و در آینده نیز این پیام بیش از پیش شنیده خواهد شد.

وی با بیان اینکه “آموزش‌های مهارتی سربازان ادامه می‌یابد”، خاطرنشان کرد: باید تدابیری برای اثربخشی بیش از پیش آموزش ‌های مهارتی سربازان اندیشیده شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار