مهندسان ناظر کشاورزی تجمع کردند

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

مهندسان ناظر کشاورزی تجمع کردند

شماری از افرادی که خود را مهندس ناظر کشاورزی خواندند روز شنبه با حضور مقابل ساختمان وزارت جهاد کشاورزی به بیان مشکلات خود پرداختند و اعلام کردند که خواهان استخدام از طریق این نهاد هستند.
به گزارش خبرنگار ایرنا از محل تجمع در خیابان طالقانی، این افراد که تعدادشان حدود 50 نفر برآورد می شد اعلام کردند از استان های مختلف از جمله اصفهان، خوزستان، خراسان رضوی، مرکزی، مازندران و گلستان برای بیان خواسته هایشان به این محل آمده اند.
این افراد در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفتند که فعالیتشان به عنوان ناظر جهاد کشاورزی در زمین های کشاورزی و باغ ها برای انجام کنترل کیفیت محصولات، بررسی میزان آفت ها و راههای مقابله با آن انجام می شود درصورتی که حقوق کامل دریافت نمی کنند، بیمه نیستند و وعده های مربوط به جذب و استخدامشان محقق نشده است.
بخشی از شعارهای این افراد خطاب به محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی که روی پلاکاردها نوشته شده یا سرداده می شد به شرح زیر است: «حجتی، حجتی جواب قاطع می خواهیم، استخدام ناظرین حق مسلم ماست و وزارت، حمایت حمایت».
خانم مجیدی فر یکی از تجمع کنندگان که می گوید از اصفهان آمده در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: قراردادهای کاری ما متناسب با میزان فعالیت و سختی کارمان نیست و انتظار داریم وزارت جهاد کشاورزی از ما حمایت کند.
وی اظهارداشت: برخی ناظران کشاورزی چندین سال سابقه فعالیت دارند اما هنوز استخدام نیستند.
این تجمع کننده به آنچه استخدام ‘ بیمه گذاران محصولات کشاورزی’ در وزارت جهاد کشاورزی به جای مهندسان ناظر خواند گلایه کرد و گفت: به جای استخدام ناظران، بیمه گذاران با عنوان های مختلف جذب می شوند و این گلایه ما را در پی داشته است.
این مهندس ناظر کشاورزی همچنین ادامه داد: وزارتخانه قول داده بود سالی سه هزار نفر در مجموع 9 هزار نفر نیرو جذب شود اما این جذب از بین مهندسان ناظر انجام نشده است و به ما می گویند که ظرفیت استخدام تکمیل شده است.
خبرنگار ایرنا برای تایید صحت ادعای این فرد درمورد استخدام بیمه گذاران و نیز وعده و سهمیه استخدام، موفق به گفت وگو با مسئولان جهاد کشاورزی نشد.
سید مصطفی موسوی پور که خود را نماینده تجمع کنندگان معرفی کرد نیز به خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این ناظران حداقل سه سال و حداکثر هفت سال سابقه کار در شرایط سخت زمستان و تابستان در مزارع و باغ ها دارند اما باوجود مصوبه معروف به ‘سال 90’ هنوز استخدام نشده اند.
وی می گوید که این مهندسان ناظر با شرکت های فنی- مشاوره ای بخش خصوصی که توسط جهاد معرفی شده اند قرارداد می بندند و قرار بوده که وزارتخانه با حمایت از این قشر زمینه استخدام آنها را فراهم کند.
این مهندس ناظر گفت که با مسئولان وزارت جهاد کشاورزی امروز صحبت و مشکلات و مطالبات این قشر معترض را منعکس کرده است.
وی از نحوه تعامل مسئولان جهاد کشاورزی برای شنیدن صدای این تجمع کنندگان تشکر کرد و گفت که گفت وگو با مسئولان وزارتخانه در فضایی آرام و با استقبال از ما انجام شد و اظهارامیدواری کرد که خواسته هایشان محقق شود.
خبرنگار ایرنا پس از گفت وگو با تجمع کنندگان، موفق به گفت وگو با مقام های وزارت جهاد کشاورزی نشد تا پاسخ آنها را بشنود و نیز آمار کل مهندسان ناظر کشور را جویا شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار