موافقت با استخدام ۵۵ هزار نفر در آموزش و پرورش

دسته ها: اخبار آموزش و پرورش اخبار

موافقت با استخدام ۵۵ هزار نفر در آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش از پرداخت ۷۱۰ میلیارد تومان از مطالبات فرهنگیان تا پایان سال خبر داد و گفت: سازمان امور اداری و استخدامی با استخدام ۵۵ هزار نفر در آموزش و پرورش موافق است.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس درباره مطالبات فرهنگیان اظهار کرد: مراحل اداری را طی کردیم و تخصیص آن به خزانه رفته است؛ ان‌شاءالله تا آخر سال قولش را دادند که پرداخت کنند و شامل بخشی از مطالبات فرهنگیان است.

وی افزود: این مبلغ ۷۱۰ میلیارد تومان است که شامل حقوق نیروهای خرید خدمات و بخشی از حق‌التدریس معلمان شاغل است که متأسفانه حدود یکسال است که پرداخت نشده است و همچنین حقوق نیروهای خارج از کشور است که البته ارز را گرفتیم و منتظر اعتبارات ریالی هستیم و در نهایت بخشی از حق‌الزحمه امتحانات را نیز شامل می‌شود.

بطحایی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار فارس درباره استخدام جدید در آموزش و پرورش، گفت: خوشبختانه سازمان اداری و استخدامی کاملا همسو با نیازهای آموزش و پرورش است و تاکنون به مانعی برنخوردیم.

وی ادامه داد: رقم ۵۵ هزار نفر در تعامل با سازمان اداری و استخدامی مورد قبول است که البته یک بخش برای ماده ۲۸ و بخشی هم از طریق کنکور و دوره‌های ۴ ساله است.

اخبار آموزش و پرورش اخبار