موافقت مجلس با اصلاح قانون تعیین‌تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی ‌

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش در تخصیص بودجه مدارس تعلل می‌کند گفت: طرح رتبه‌بندی معلمان به خوبی اجرایی نشده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، محمدرضا احمدی سنگری صبح امروز در جمع خبرنگاران از عدم اجرای درست طرح رتبه‌بندی فرهنگیان در کشور انتقاد کرد و اظهار داشت: به علت تعلل آموزش و پرورش سرانه مدارس هنوز مشخص نشده از طرفی بسیاری از مدارس کشور پس از بازگشایی همچنان در انتظار تخصیص بودجه و اعتبار هستند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس حضور وزیر آموزش و پرورش در جلسه اخیر این کمیسیون و بررسی یکسری مسائل از جمله سرانه مدارس را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: سرانه مدارس و گرفتن شهریه از دانش‌آموزان در کل استان‌‌ها مطرح بود و به خاطر همین وزیر آموزش و پرورش برای پاسخ به برخی سؤالات در کمیسیون حاضر شد.

احمدی سنگری بودجه‌ای که به مدارس تعلق می‌گیرد و اینکه باید نحوه هزینه کرد این اعتبارات به شکل شفاف مطرح و بیان شود را ضروری خواند و تصریح کرد:‌ در برخی از مدارس مشاهده می‌شود که معلمان شش تا هفت ماه حق‌الزحمه و یا اضافه کار خود را دریافت نکرده‌اند و این موضوع بدون شک انگیزه و اشتیاق معلمان را از بین می‌برد.

وی ناتوانی بسیاری از مدارس کشور برای بازسازی خود را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش باید خیلی شفاف در مورد علت این موضوع پاسخ بدهد گفت: برخی از مدارس حتی بودجه لازم برای خرابی یک لامپ خود را ندارند از طرفی وقتی به سازمان نوسازی مراجعه می‌کنیم می‌گویند این مدارس باید تخریب شوند.

نماینده مردم رشت در مجلس این مورد قانونی که بخشی از بودجه مدارس باید در تیرماه به آنان تخصیص داده شود را مورد تأکید قرار داد و ابراز داشت: وقتی که مدارس در مهرماه یا نیمه شهریور بازگشایی می‌شوند می‌بینیم که هنوز بودجه‌ای به آنان اختصاص داده نشده است و بسیاری از مدارس حتی میز و صندلی کافی هم ندارند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بررسی طرح رتبه‌بندی معلمان در جلسه این هفته کمیسیون را نیز مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه هماهنگ‌سازی فرهنگیان به خوبی انجام نشده است خاطرنشان کرد: به عقیده بنده باید جایگاه و منزلت معلمانی که مقام معظم رهبری آنان را افسران پیشرفت کشور خطاب فرمودند به شکل شفاف مشخص شود.

احمدی سنگری از عدم دیده شدن و لحاظ کردن سنوات رتبه‌بندی، سوابق تدریس، ارزشیابی‌ها، ابتکارات و مدارک تحصیلی فرهنگیان در طرح هماهنگ‌سازی آنان را مورد انتقاد قرار داد و خاطرنشان کرد: برخی از معلمان دوره‌های ضمن خدمت را گذرانده و یا معلم نمونه شده‌اند بنابراین لازم است این فاکتورها هم در بحث رتبه‌بندی گنجانده شود.

وی اصلاح مواردی از طرح رتبه‌بندی فرهنگیان، تصویب آن در مجلس و ارسال آن به شورای نگهبان را پروسه‌ای که باید به سرعت پیش برود اعلام کرد و افزود: علاوه بر این‌ها نمایندگان مجلس با کلیات اصلاح قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریسی و آموزش یاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش هم موافقت کرده‌اند.

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه طرح مذکور به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ارجاع شده است از برگزاری جلسات متعدد در مجلس برای حل مشکلاتی که در این بخش ایجاد شد سخن گفت و اظهار داشت: در آزمون استخدامی که اخیراً برگزار شد 17 هزار نفر معلم موفق شدند و حدوداً 6 هزار نفر هم پذیرفته نشدند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه گفته شده افراد پذیرفته نشده در آزمون استخدامی آموزش و پرورش دیگر نباید به فعالیت خود ادامه دهند از ایجاد یک جو انتقادی در این مورد خبر داد و گفت: این افراد از سراسر کشور می‌آمدند و جلوی مجلس تحصن می‌کردند از طرفی ما نیز به عنوان نماینده نگران آنان بودیم.

احمدی سنگری با تأکید بر اینکه قرار است تمام افرادی که در آزمون موفق نشدند جذب آموزش و پرورش شوند عدم لغو آزمون برگزار شده و پذیرفته شدن 17 هزار نفر را متذکر شد و افزود: تمام افراد شرکت‌کننده در آزمون اخیر آموزش و پرورش چه پذیرفته‌شدگان و چه غیر پذیرفته‌شدگان برای ادامه کار خود باید در دانشگاه فرهنگیان دوره‌هایی را بگذرانند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار