مورد مشکوک به ابولا در بیمارستان شهدای تجریش

دسته ها: اخبار

دکتر بهرام مفید، رئیس بیمارستان شهدای تجریش مراجعه یک بیمار مشکوک به بیماری ابولا به این بیمارستان را تایید کرد و گفت: پرسنل بیمارستان اقدامات درمانی را بر روی این فرد انجام داده‌اند و این گونه نیست که او قطعا به این بیماری مبتلا باشد.

دکتر بهروز هاشمی معاون درمان بیمارستان شهدای تجریش نیز گفت: روز گذشته یک مرد ۲۵ ساله مشکوک به ابولا به بیمارستان شهدای تجریش مراجعه کرد و علائم بالینی این بیمار بسیار به ابولا نزدیک بود اما پس از مشورت و هماهنگی با دکتر محمود نبوی معاون مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت و با توجه به اینکه این فرد سفر خارج از کشور نیز نداشته، ابتلای او به ابولا تایید نشده است.

وی افزود: این فرد دیروز بعد از ظهر از بیمارستان شهدای تجریش خارج شد و اعلام کرد که می‌خواهد به بیمارستانی خصوصی مراجعه کند. البته این فرد تنها مشکوک به ابولا بود وگرنه اگر واقعا به این بیماری مبتلا بود باید او را به بیمارستان‌ شهدای یافت آباد اعزام می‌کردیم.

بیماری ابولا بیماری واگیردار و کشنده‌ای است که به سادگی به دیگران سرایت می‌کند و کادرهای درمانی و بیمارستانی درگیر با درمان مبتلایان آن، به خصوص در آفریقا، در مواردی خود نیز مبتلا به این بیماری شده‌اند.

ویروس ابولا تاکنون هشت هزار و ۸۱۰ نفر را در سیرالئون، لیبریا و گینه (کشورهایی که بیشترین فراوانی و انتشار ویروس را شاهد بودند) به کام مرگ فرستاده است در حالی که کل مبتلایان به این ویروس ۲۲ هزار و ۹۲ نفر ذکر شده است.(خبرگزاری آنا)

اخبار