موضع وزارت بهداشت برای برگزاری کنکور ۱۴۰۰/ امتحانات خرداد به تعویق می‌افتد؟

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه سال گذشته کنکور با فاصله‌گذاری اجتماعی به بهترین شکل ممکن برگزار شد اظهار داشت: در شرایط حاد کرونایی ممکن است کنکور به تعویق بیفتد.

سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس با بیان اینکه درحال حاضر با موضوعات کنکور سال ۱۴۰۰ و برگزاری امتحانات سال یازدهم و دوازدهم رو به رو هستیم اظهار داشت: برگزاری یا تعویق این آزمون‌ها بستگی به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا دارد.

وی افزود: از نظر وزارت بهداشت برگزاری آزمون‌ها به صورت آنلاین اولویت دارد به دلیل اینکه وزارت بهداشت همواره بر عدم ارتباط مستقیم و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی تاکید دارد ولی در صورتی که برگزاری آزمون ضروری باشد تاکید دارد که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آزمون‌ها برگزار شود.

لاری خاطرنشان کرد: سال گذشته نیز با همین چالش‌ها برای برگزاری کنکور مواجه بودیم که تصمیم بر این شد که تعداد حوزه‌های امتحانی افزایش یابد و نظارت‌های بهداشتی سختگیرانه اعمال شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته کنکور با فاصله‌گذاری اجتماعی به بهترین شکل ممکن برگزار شد اظهار داشت: در شرایط حاد کرونایی ممکن است کنکور به تعویق بیفتد و ستاد تصمیم خواهد گرفت که کنکور در شرایط بهتری برگزار شود.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تعویق کنکور و برگزاری امتحانات خرداد ماه بستگی به شرایط شیوع بیماری در کشور بستگی دارد و تصمیم‌گیرنده نهایی در این خصوص ستاد ملی مقابله با کرونا است هرچند وزارت بهداشت همواره بر رعایت پروتکل‌های سختگیرانه بهداشتی تاکید داشته و ما توصیه‌های لازم را در این خصوص ارائه می‌دهیم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار